• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-trÄden

20mm pÄ Gentleman och 6mm pÄ PRX
Tissot KS.jpg

Toppen, tack för bild 👍 Men gĂ€llande mĂ„ttet tĂ€nkte jag inte pĂ„ bandbredden utan luggspets till luggspets. Har ni förresten fĂ„tt i de nya fĂ€rgerna?

BlĂ„ har jag. Jag tycker ocksĂ„ att den fungerar bra som ”vardagsklocka” och Ă€r ganska allsidig

3E77F414-851E-4DC0-85E4-D892F534F536.jpeg

Den ser riktigt bra ut :) Det lutar Ät den modellen men frÄgan Àr vilken fÀrg. Det har kommit tre nya nu ocksÄ. Grön, grÄ och silver.

SkÀrmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.37.png
SkÀrmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.26.png
SkÀrmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.08.png

Toppen, tack för bild 👍 Men gĂ€llande mĂ„ttet tĂ€nkte jag inte pĂ„ bandbredden utan luggspets till luggspets. Har ni förresten fĂ„tt i de nya fĂ€rgerna?

Den ser riktigt bra ut :) Det lutar Ät den modellen men frÄgan Àr vilken fÀrg. Det har kommit tre nya nu ocksÄ. Grön, grÄ och silver.

PRX 44mm och Gentleman 48mm. Nej inte Àn, men bestÀllda;-)

Har du den svarta eller blÄ? Nöjd med valet? TÀnker att Gentleman ocksÄ Àr enklare att variera med olika band annat Àn lÀnken.
Det var i alla fall dÀrför jag valde PR 100 istÀllet för PRX. För att kunna variera med olika band beroende pÄ humör. Med integrerad lÀnk Àr man sÄ lÄst, vilket inte passar mig som gillar att experimentera med diverse band i olika material.

Jag och min Tissa sitter och spanar över havet. Inköpt i vredesmod en gĂ„ng för 11 Ă„r sedan pĂ„ en semester dĂ„ min Suunto fick solsting och behagade lĂ€gga av. TĂ€nk om jag visste att jag skulle sitta pĂ„ nĂ€stan samma stĂ€lle 11 Ă„r senare med samma klocka. 😁
20210409_164852.jpg

NÀr slÀpptes dessa? Den gröna sÄg vÀldigt trevlig ut

HÀr Àr lite mer info om PRX med automatiskt urverk. Den ska tydligen komma i tre olika fÀrger.

JÀÀÀkligt intressant modell. Bra pris, automatisk, hyffsat lÄg. Kandidat för bÀsta instegsklockan/beatern?

Den borstade svarta/vita tavlan pĂ„ kvartsen Ă€r perfekt! Medan vĂ„ffeltavlan Ă€r alldeles för mycket ”homage”. Kvartsaren slĂ„r automataren i det hĂ€r fallet. En annan fördel Ă€r att man slipper glasbaksida för att titta pĂ„ ett masstillverkat standardurverk...

Jag fĂ„r min nu till veckan. Bor i Norge, kan lĂ€gga ut bilder nĂ€r jag fĂ„r den. Är den gröna jag har bestĂ€llt.

Kul! Ser fram emot bilder. Han som ska fÄ klockan kommer ÀndÄ bli tvungen att gÄ till Erikson Urhandel och korta lÀnken och dÄ kommer det gÄ att byta fÀrg, men sÄ klart alltid kul om man lyckas pricka rÀtt pÄ en gÄng.

Tissot-tisdag med en anadigi frÄn 80-talet. Det tog en evighet och lite till att lyckas med att stÀlla och synka tiden förra gÄngen det var omstÀllning, sÄ nu fÄr den vara kvar pÄ normaltid tills jag fÄr sinnesro att göra ett ny operation.

IMG_20210413_083144.jpg

Skaffade en Gentleman Powermatic 80 förra veckan. BlÄa modellen. Kan inte vara mer nöjd, och har nu fÄtt mersmak för Tissot. Funderar pÄ en PR 100 Titanium för ett lÀttviktskomplement.
Även 300m dykaren Ă€r attraktiv...

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp