• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

God morgon @ERIKSON URHANDEL 🌞

Skulle man kunna få be om ett lugg till lugg-mått på Gentleman respektive PRX och gärna en jämförelsebild sida vid sida om ni har båda inne? :)
20mm på Gentleman och 6mm på PRX
Tissot KS.jpg

20mm på Gentleman och 6mm på PRX
Tissot KS.jpg

Toppen, tack för bild 👍 Men gällande måttet tänkte jag inte på bandbredden utan luggspets till luggspets. Har ni förresten fått i de nya färgerna?

Blå har jag. Jag tycker också att den fungerar bra som ”vardagsklocka” och är ganska allsidig

3E77F414-851E-4DC0-85E4-D892F534F536.jpeg

Den ser riktigt bra ut :) Det lutar åt den modellen men frågan är vilken färg. Det har kommit tre nya nu också. Grön, grå och silver.

Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.37.png
Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.26.png
Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.08.png

Har du den svarta eller blå? Nöjd med valet? Tänker att Gentleman också är enklare att variera med olika band annat än länken.
Det var i alla fall därför jag valde PR 100 istället för PRX. För att kunna variera med olika band beroende på humör. Med integrerad länk är man så låst, vilket inte passar mig som gillar att experimentera med diverse band i olika material.

Toppen, tack för bild 👍 Men gällande måttet tänkte jag inte på bandbredden utan luggspets till luggspets. Har ni förresten fått i de nya färgerna?

Den ser riktigt bra ut :) Det lutar åt den modellen men frågan är vilken färg. Det har kommit tre nya nu också. Grön, grå och silver.

Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.37.png
Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.26.png
Skärmavbild 2021-04-08 kl. 14.35.08.png
När släpptes dessa? Den gröna såg väldigt trevlig ut

Den borstade svarta/vita tavlan på kvartsen är perfekt! Medan våffeltavlan är alldeles för mycket ”homage”. Kvartsaren slår automataren i det här fallet. En annan fördel är att man slipper glasbaksida för att titta på ett masstillverkat standardurverk...

Jag får min nu till veckan. Bor i Norge, kan lägga ut bilder när jag får den. Är den gröna jag har beställt.

Kul! Ser fram emot bilder. Han som ska få klockan kommer ändå bli tvungen att gå till Erikson Urhandel och korta länken och då kommer det gå att byta färg, men så klart alltid kul om man lyckas pricka rätt på en gång.

Skaffade en Gentleman Powermatic 80 förra veckan. Blåa modellen. Kan inte vara mer nöjd, och har nu fått mersmak för Tissot. Funderar på en PR 100 Titanium för ett lättviktskomplement.
Även 300m dykaren är attraktiv...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp