• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

F123F9F2-459F-42DC-A09A-D73BB0313C2F.jpeg

Ska ta några bilder ute imorgon också. Men den upplevs väldigt mörk.

Grattis till en fin klocka! Är det den du väntade på och fick till helgen ändå? Den ser inte så mörk ut på bilderna. Jag skaffade den blåa förra veckan och får lite lust att skaffa nån till färg av samma klocka. Jag är mycket nöjd och det enda som kunde vara bättre är armbandet. Föredrar en traditionell låsning för denna är lite krångligare tycker jag. Den går heller inte att mikrojustera. Men detta är inget stort problem i sammanhanget.

Senast ändrad:
Grattis till en fin klocka! Är det den du väntade på och fick till helgen ändå? Den ser inte så mörk ut på bilderna. Jag skaffade den blåa förra veckan och får lite lust att skaffa nån till färg av samma klocka. Jag är mycket nöjd och det enda som kunde vara bättre är armbandet. Föredrar en traditionell låsning för denna är lite krångligare tycker jag. Den går heller inte att mikrojustera. Men detta är inget stort problem i sammanhanget.
Ja, det är det:) Har haft den blå men gillar egentligen det korset bättre som på den gröna, stod mellan den och den andra nya antracit.

Schweiziska klockor på länk från 90-talet (den här bör ju ha designats i slutet av 90-talet om den såldes till OS i Sydney) har verkligen en distinkt design, oavsett om det är Tissot, Omega, Certina etc. Jag slås ofta av detta. Kul att designspråket är så tydligt tycker jag. Kanske lite av en vattendelare idag? Somliga älskar denna design, vissa tycker den är klumpig.

Jag tycker Gentleman är en riktigt fin och lagom dressig klocka. Är sugen på en själv. Om en beggad dyker upp till rätt pris kommer jag nog ha svårt att hålla mig.

Frun gav en Gentleman i studentpresent till sin systerson, den nya kvartsmodellen i titan. Väldigt trevlig tavla i lite kvartsrosé skimmer.
Jag skulle absolut kunna tänka mig en sån som vardagsklocka :)
1623687386091.png

Tissot gör väldigt fina klockor till klart överkomliga priser. Ändå upplever jag att de inte får så mycket kärlek på olika forum. Seiko är en väldigt populär tillverkare, medan Tissot hamnar i skymundan, den höga kvaliteten till trots. Vad beror detta på?

Gentleman är ju så klart inte i närheten av att vara en Datejust, men ändå lite rolig bild :)

OHnEfQy.jpg

Jag har också samma blåa Gentleman! Mycket fin klocka som i en video beskrivs som ett bra alternativ för de som inte har råd med en Rolex. Och så mycket tror jag inte det skiljer i kvalitet, för Rolexen betalar man väl 70% eller så för namnet.

Frun gav en Gentleman i studentpresent till sin systerson, den nya kvartsmodellen i titan. Väldigt trevlig tavla i lite kvartsrosé skimmer.
Jag skulle absolut kunna tänka mig en sån som vardagsklocka :)
1623687386091.png

Tyvärr finns titanium som ett alternativ bara för quartzmodellerna. Det borde finnas även för automatic!

Tissot gör väldigt fina klockor till klart överkomliga priser. Ändå upplever jag att de inte får så mycket kärlek på olika forum. Seiko är en väldigt populär tillverkare, medan Tissot hamnar i skymundan, den höga kvaliteten till trots. Vad beror detta på?
[QUOTE/]

Seiko är mycket populära att modifiera och det finns t.o.m.företag som har som affärside' att sälja modifierade Seikos. Kanske Seiko är särskilt modvänliga och det har bidragit till populariteten? Jag är inte tillräckligt insatt att besvara den frågan, men det finns det givetvis andra som är på detta forum.

Seiko är mycket populära att modifiera och det finns t.o.m.företag som har som affärside' att sälja modifierade Seikos. Kanske Seiko är särskilt modvänliga och det har bidragit till populariteten? Jag är inte tillräckligt insatt att besvara den frågan, men det finns det givetvis andra som är på detta forum.

forum=dykare, om jag ska gissa

Har försökt läsa på om denna klocka (se nedan länk) i forumen här utan resultat..

Generella tankar kring klockan? Köpvärd som ingångsklocka?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp