• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Ganska färsk här inne, halkade in på denna tråden då en Tissot var min instegsklocka.
Rätta mig om jag har fel, men jag upplever att det inte snackas så mycket om Tissot? (Undantaget prx lanseringen)
Får Tissot orimligt lite kärlek? Och i så fall varför? Upplys mig mer än gärna!

Jag sålde min instegsklocka på tratten och inväntar en äldre Tissot seastar som jag förhoppningsvis kan visa upp i tråden senare idag. :)
Jag har tidigare sagt att jag tycker dom är ett av de mest underskattade Schweiziska märkena. Samtidigt kanske dom mer är en klocka för gemene man än för entusiaster. Visodate var väldigt i ropet när den kom och Gentleman fick en del uppmärksamhet. pre 50tal Tissot är ju kul grejer i samma kvalité som samtida Omega

Nu dök den upp! Supernöjd!
0E1C9DE0-859D-4316-B49C-4A37BAFA980C.jpeg

Tycker den ser riktigt grym ut även om den vid första anblick ger mig en direkt tanke till Royal Oak. Tror jag får svårt att inte köpa den där.
Jag tycker också den ser grym ut. Den är ju helt klart inspirerad av nautilus och royal oak, men inte negativt för mig då det är grailklockor i min värld.

Sen att det är just Tissot som gör det känns mer legit då det ändå är ett klassiskt och väletablerat schweiziskt varumärke. 👍

Köpte denna Tissot PR 100 för ett par veckor sedan (deras senaste modell, minns inte det exakta numret). Gillade den medföljande länken men satte ändå på ett "seat belt"-nato i admiralty grey från Zuludiver. Dels för att dressa ner den lite, dels för att det är så himla skönt - jag är en riktig sucker för bra natoband. Funderade på en automat, men jag har redan två sådana och ville ha ett kvartsur av bekvämlighetsskäl. Mycket nöjd med mitt köp!

IMG_20210322_200634.jpg

Är det någon i tråden som har provat både PRX och Gentleman och kan dela med sig om skillnad i hur den bärs? Båda är 40mm men gissar att PRX bär störe pga den integrerade länken.

Det är student i antågande och PRX/Gentleman har seglat upp som rimliga kanditater till present.

Är det någon i tråden som har provat både PRX och Gentleman och kan dela med sig om skillnad i hur den bärs? Båda är 40mm men gissar att PRX bär störe pga den integrerade länken.

Det är student i antågande och PRX/Gentleman har seglat upp som rimliga kanditater till present.

God morgon @ERIKSON URHANDEL 🌞

Skulle man kunna få be om ett lugg till lugg-mått på Gentleman respektive PRX och gärna en jämförelsebild sida vid sida om ni har båda inne? :)

Öppnade tidigare en tråd om mina önskemål om omega som första fina klocka men ångrade mig. Vad tror ni om en Tissot som första instegsklocka?
Nu vet jag inte om du redan bär klocka till vardags men Tissot är väl helt vettigt som instegsklocka, dom har ju klockor i rätt brett prisintervall och man kan ju alltid sälja om man ångrar sig :) Hade en Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 (T1204071704100) ett tag och den har jag inget illa att säga om, väldigt trevlig blå tavla!

Jag har bara en Gentleman, men har testat PRX vid något tillfälle. Precis som du själv är inne på så upplevde jag PRX som klart större (för stor för mig).

Jag har bara en Gentleman, men har testat PRX vid något tillfälle. Precis som du själv är inne på så upplevde jag PRX som klart större (för stor för mig).

Har du den svarta eller blå? Nöjd med valet? Tänker att Gentleman också är enklare att variera med olika band annat än länken.

Tillbaka
Topp