Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
märkligt hur datumet hänger i fönstret... är det verkligen en slutlig produkt som visas? Annars riktigt trevligHitta en liten unboxing video (dock på tyska).
måste ändå säga att produkt bilderna inte rättfärdigar klockan. Den ser fruktansvärt mycket bättre ut på videon enligt mig.
Respekt!PRC 100 T-sport. Tjänat mig väl som enda klocka, i dagligt bruk i 20 år.
När jag anordnade Passaround med PRX:n skickade jag (vi) runt denna med klockanVet någon vad jag behöver för verktyg för att korta länken på en PRX?
Måste säga att jag blivit väldigt förtjust i PRX 80, ska helt klart prova en. Hur bekvämt är armbandet? Om man t.ex. jämför med klockan i min avatar, en IWC..
En PRX är en fin klocka i sin egen rätt, men går inte att jämföra med vare sig Rolex eller AP, så det beror väl snarare på om du gillar kvarts eller automat.Ska man välja PRX-quartzen framför automataren för att det är en kul grej och man har inte råd med varken oysterquartz eller Royal Oak?
Det är främst snygg, inte bekväm. Mina hade ganska skarpa kanter mot handleden som jag slipade av lite. Även länkarna över låset hade en lite spets som jag filat bort. Det är ju långt ifrån så följsamt som en Engineer länk, men helt ok skulle jag säga.Okej men alltså ingen som vill kommentera på länken? Nåja får prova själv helt enkelt..
Man väljer kvartsaren för att det är den som är riktigt prisvärd. Den håller tiden bra och har riktigt bra batteritid tillsammans med ett billigt ägande både på kort och lång sikt. Precis som på Gentleman modellen är det små estetiska detaljer som skiljer mellan modellerna, men dubbla priset för den mekaniska, även jämfört med andra tycker jag är på tok förmycketSka man välja PRX-quartzen framför automataren för att det är en kul grej och man har inte råd med varken oysterquartz eller Royal Oak?
Visst är det en fin klocka! Annars hade jag inte varit intresserad av den. Jag tänker så här, quartzaren kräver minimalt underhåll. Och jag är inte säker på varför jag vill ha den här klockan. Är det för att jag tycker den är tjusig just nu och det är ett fall av spontan konsumtion? Då kanske quartzklockan är rätt väg att gå. Automatverket kräver ju ett visst underhåll, om några år som väl kostar ett antal tusenlappar. Kommer jag tycka det är värt det då, eller har förälskelsen ljumnat? Hamnar den då i byrålådan?En PRX är en fin klocka i sin egen rätt, men går inte att jämföra med vare sig Rolex eller AP, så det beror väl snarare på om du gillar kvarts eller automat.
Den säljs inte med datumbubbla, det får man fixa på egen handKan inte Tissot men har aldrig sett någon PRX i butik med datumbubbla. Vad är det för referens?
Såg den nu också Vi får väl hoppas på att det kommer fler band till den.Införskaffat mig en tissot prx och märkt att det finns quick-release för länken. Hittar däremot inte att man kan beställa andra av läder eller liknande. Tror ni att det är något som kommer i framtiden kanske?
Läcker! Jag beställde hem den vita PRX automatic dagarna innan jul som en liten present till mig själv, men lämnade tillbaka den av två anledningar:Så är årets första klockköp avklarat! Stort tack Jarl Sandin för den så alltid förträffliga servicen
Jag var inne på den svarta men lämnade med en blå. Älskar 70-tals looken.
Den gröna är riktigt läcker. Gentleman och PRX är mina favoriter i Tissots utbud. Gillar visarna mer på Gentleman. Är inte förtjust i de trubbiga visarna på PRX. Däremot gillar jag att PRX har en helt borstad länk. Hmm, önskar man kunde blanda ihop sin egen klocka.Jag har länge varit sugen på att prova en Tissot med imponerande Powermatic 80h urverket, skaffade nyligen en Tissot Gentleman med grön sunburst urtalva. Väldigt trevlig klocka som dessutom håller tiden väldigt väl, +3 sek/dygn över den vecka jag burit den. Gentleman har ju dessutom ”Silicium” d v s kiselspiral som är riktigt high-tech i denna prisklass. En väldigt prisvärd klocka med snygg finish helt enkelt
Jag kan inte annat än hålla med. Jag hade en blå tidigare som tyvärr blev stulen. Mycket prisvärd klocka sett både till finish och urverk.Jag har länge varit sugen på att prova en Tissot med imponerande Powermatic 80h urverket, skaffade nyligen en Tissot Gentleman med grön sunburst urtalva. Väldigt trevlig klocka som dessutom håller tiden väldigt väl, +3 sek/dygn över den vecka jag burit den. Gentleman har ju dessutom ”Silicium” d v s kiselspiral som är riktigt high-tech i denna prisklass. En väldigt prisvärd klocka med snygg finish helt enkelt
Tråkigt att höra att den blev stulenJag kan inte annat än hålla med. Jag hade en blå tidigare som tyvärr blev stulen. Mycket prisvärd klocka sett både till finish och urverk.
Japp, men jag fick skälig ersättning via mitt försäkringsbolag så jag ska inte gnälla.Tråkigt att höra att den blev stulen
Fin! Vilken ref har denna art deco-doftande skönhet?Tillbaka efter service och byte av de rosa detaljerna
Tissot T-Trend Quadrato T005.517 AFin! Vilken ref har denna art deco-doftande skönhet?