• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Jag såg en recension på en PRX PM80, kommer inte ihåg vilken tuber det var, men han hade köpt sin via Tissots egna hemsida och då fått en värdecheck på en gratis service. Är det någon som vet om det är standard om man köper via dem eller om han hade tur med ett specialerbjudande? För om det ingår är det ju en bra deal att köpa via deras officiella kanal.

Ingen aning om det stämmer men det förutsätter ju att klockan ska behållas i ett halvt decennium innan man kan utnyttja rabatten 😂

Ingen aning om det stämmer men det förutsätter ju att klockan ska behållas i ett halvt decennium innan man kan utnyttja rabatten 😂
Det ger bra mervärde vid framtida flipp. Jag hade varit beredd att betala mer för en klocka där en gratis service ingick.

Killen på Youtube (önskar jag kom ihåg namnet) visste inte heller om denna deal, utan blev själv förvånad när han hittade bonuskortet i lådan.

Det ger bra mervärde vid framtida flipp. Jag hade varit beredd att betala mer för en klocka där en gratis service ingick.

Killen på Youtube (önskar jag kom ihåg namnet) visste inte heller om denna deal, utan blev själv förvånad när han hittade bonuskortet i lådan.

Borde ju finnas info om det på Tissots site. Det är ju åtminstone en extra selling point för att handla direkt i deras shop.

Borde ju finnas info om det på Tissots site. Det är ju åtminstone en extra selling point för att handla direkt i deras shop.
Exakt mina tankar. Det är därför jag inte blir klok på hela grejen. Visste Tissot att han var en watch tuber och ville fjäska? Eller var det en tillfällig deal? Jag ska försöka googla lite mer.

• Like
Reactions: pnt
Fick svar från Tissot nu, så jag klistrar in det ifall någon är intresserad (även om det här verkar vara Klocksnacks ödsligaste tråd).

Hi

I saw a Youtube review of the PRX by Average Bros. where they mentioned that if you buy directly from Tissot's website, you get a complimentary free service. Is this correct?

Kind regards,
X

Hi

Thank you for contacting us. This might be the case for the US or where he purchased his watch, but unfortunately, this is not the case for Sweden. We offer 2 years of guarantee in Sweden, so if you experience any issues with your watch within that timeframe you can send it to us or take it to an authorized retailer who will take a look at your watch.

I wish you a wonderful day.

Best regards,
Sandra

Fick svar från Tissot nu, så jag klistrar in det ifall någon är intresserad (även om det här verkar vara Klocksnacks ödsligaste tråd).

Misstänkte det. Men bra att vi fick svar!

Låt oss diskutera detta istället:

E3C89A78-6A7F-45D5-889D-6376C80BA398.png

Är det bara jag som vågat "modda" länken så den inte är låst vid infästningen? Måste säga att den blev väldigt mycket mer följsam...

Misstänkte det. Men bra att vi fick svar!

Låt oss diskutera detta istället:

E3C89A78-6A7F-45D5-889D-6376C80BA398.png

Mycket nice i denna färg också! Var inne i en butik igår och provade PRX för första gången, satt som en smäck så blir att köpa en. De hade bara den svarta inne som också är riktigt snygg, men ska för en gångsskull köpa den "heta" modellen i blått. Handlaren sa att han borde få in nya blå om ett par dagar. Denna lär ju dock bli riktigt populär också, de borde släppa en i helguld med grön tavla också! :)

Min tur att joina klubben! Riktigt nöjd och helt galet mycket klocka för pengarna! Prutade till och med 15% rabatt på klockan.

Länken riktigt bekväm, klockan lätt men inte för lätt och trevligt hur tavlan skiftar i färg beroende på ljus. Skulle jag önska något bättre hade jag nog velat att tavlan va ett snäpp mörkare blå, den skimrar nästan lite åt det lila hållet nu i visst ljus

Bilagor

• 365E016D-8A64-4638-B484-57CFF5157B75.jpeg
    365E016D-8A64-4638-B484-57CFF5157B75.jpeg
    518.3 KB · Visningar: 37
  • 755C23F7-C64F-48B7-ACEE-5325D125E6E0.jpeg
    755C23F7-C64F-48B7-ACEE-5325D125E6E0.jpeg
    442 KB · Visningar: 43
Rätt cool med guld och blått, men antar priset är som den andra med guldbezel. Kände inte direkt att 3 gånger priset av den utan guldbezel var en direkt rimlig prisdiskrepans mellan modellerna, säger väl lite om hur sjukt billig helstålsvarianten är. Hade varit vettigare om helstål kostade 9000 och guld 16k, eller 5 och 8000, istället för 5 mot 16.

Rätt cool med guld och blått, men antar priset är som den andra med guldbezel. Kände inte direkt att 3 gånger priset av den utan guldbezel var en direkt rimlig prisdiskrepans mellan modellerna, säger väl lite om hur sjukt billig helstålsvarianten är. Hade varit vettigare om helstål kostade 9000 och guld 16k, eller 5 och 8000, istället för 5 mot 16.
Läste någonstans att motsvarande guld som den bezeln väger/kostar låg runt max 3000:-. Sjukt snygg men fett ovärt

Läste någonstans att motsvarande guld som den bezeln väger/kostar låg runt max 3000:-. Sjukt snygg men fett ovärt

Det blir helt enkelt fel när man introducerar guld på en så billig stålklocka. Om Rolex har en stålklocka för 100k SEK och sen gör en two tone i guld för 130k SEK så är det inte direkt så man lyfter på ögonbrynet. Men när klockan går ifrån 6 SEK till typ 18 SEK pga en guld bezel blir det lite som att Rolex säljer en two tone för 300k SEK när stålisen går för 100.

Tillbaka
Topp