• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Nu så :)
20220318_115120.jpg
20220318_115109.jpg
20220318_115107.jpg
20220318_120010.jpg
Snyggt! 👌 Hur bärs den och vad har du för size runt handleden?

Snyggt! 👌 Hur bärs den och vad har du för size runt handleden?
Tack!
Jag tycker den bärs hur bra som helst! Provat 40:an, denna slår den med hästlängder! Jag är van vid små ur som 34mm men även 32mm från 40-talet, upp till moderna 46mm, så storleken på 35 är inget konstigt.

Jag har väl dryga 16.5 så det är väl standardhandleden :)

Tack!
Jag tycker den bärs hur bra som helst! Provat 40:an, denna slår den med hästlängder! Jag är van vid små ur som 34mm men även 32mm från 40-talet, upp till moderna 46mm, så storleken på 35 är inget konstigt.

Jag har väl dryga 16.5 så det är väl standardhandleden :)
Den ser ut att sitta riktigt bra. Har typ samma size så får nog bannemig testa den där, 40:an blir för blaffig tycker jag.

Aha, så en 40mm runt foten och en 35mm runt handleden då? 😉😁🥳

Hehe har 18.5cm rätt platt handled och gillar inte historiskt små klockor, 40mm har nästan varit något jag fått vänja mig vid då den känns väldigt liten och elegant. PRXn har hjälpt mig lite att se tjusningen med mindre klockor då den knapps märks på armen, jämfört tex med IWCn i min avatarbild. Men tycker fortfarande när jag tittar på klockan att den känns lite liten.

Hehe har 18.5cm rätt platt handled och gillar inte historiskt små klockor, 40mm har nästan varit något jag fått vänja mig vid då den känns väldigt liten och elegant. PRXn har hjälpt mig lite att se tjusningen med mindre klockor då den knapps märks på armen, jämfört tex med IWCn i min avatarbild. Men tycker fortfarande när jag tittar på klockan att den känns lite liten.
Det var bara jag som firade tidig fredag och reagerade på att du bär klockan runt foten. 😅😉😉😉 🍻

PRX 35mm. Annorlunda grön färg, drar sig mot turkost i ljuset.

20220322_123652.jpg
Bra fångat, tycker det är svårt att få fram färgen, avsaknaden av AR gör det lite svårt att fota den.

Här är min 35mm ute i direkt solsken och inomhus.

IMG_20220322_150439.jpg

IMG_20220319_125434.jpg
Och jag som mer eller mindre bestämt mig för den isblå... Måste nog ta mig till butik och kolla live. På produktbilderna tyckte jag att den gröna tavlan var rätt trist, men gillar den turkosa tonen skarpt! Snarare tvärt om med den isblå, där jag nog tycker att den såg bättre ut på produktbilderna än på fotona jag sett.

Och jag som mer eller mindre bestämt mig för den isblå... Måste nog ta mig till butik och kolla live. På produktbilderna tyckte jag att den gröna tavlan var rätt trist, men gillar den turkosa tonen skarpt! Snarare tvärt om med den isblå, där jag nog tycker att den såg bättre ut på produktbilderna än på fotona jag sett.
Upplever att isblå mer tenderar att dra sig till silver/vit, men ljuset spelar stor roll!

Tillbaka
Topp