• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Slänger in två guldare, kanske inte så sportigt men dock Tissot.....:)
Jag gillar tavlan på den vänstra, Tissot Carson för det händer lite där
IMG_2373 (2).JPG

De 2 som är hos mig.
20160829_153725 (1).jpg

Tissot Porto - Limiterad utgåva om 2001, med Ponte de Dom Luís graverad på baksidan. Baserad på en Tissot anno 1919, tunn-formen kopplad till de miljontals tunnor portvin vilka skeppades från Porto/Dourodalen.
Tissot Lisboa - Anno 1939, som jag förstått främst riktad till de många engelsmän som levde och verkade i Portugal.

Vidare har far min nyutgåvan av Tissot Lisboa (Ur Heritage serien), det jag jagar härnäst här Tissot Lisboa i guld och även Tissot Porto i rött guld.

Graalen, den som jag tror att jag aldrig kommer att finna, är Tissot Portos original, som sest på nedan skamlöst stulna bild.

tissot-porto-1919-watch.jpg

De 2 som är hos mig.
20160829_153725 (1).jpg

Tissot Porto - Limiterad utgåva om 2001, med Ponte de Dom Luís graverad på baksidan. Baserad på en Tissot anno 1919, tunn-formen kopplad till de miljontals tunnor portvin vilka skeppades från Porto/Dourodalen.
Tissot Lisboa - Anno 1939, som jag förstått främst riktad till de många engelsmän som levde och verkade i Portugal.

Vidare har far min nyutgåvan av Tissot Lisboa (Ur Heritage serien), det jag jagar härnäst här Tissot Lisboa i guld och även Tissot Porto i rött guld.

Graalen, den som jag tror att jag aldrig kommer att finna, är Tissot Portos original, som sest på nedan skamlöst stulna bild.

tissot-porto-1919-watch.jpg
Coola! Släng gärna upp några WS. :)

Hämtade ut min prc200 efter en täthetsservice och batteribyte från Krons idag. (Tack @Nymans Ur 1851 ) En tämligen billig quartz men med med ett skyhögt affektionsvärde. (Det var denna som jag klockade värkarna med när min son föddes). Har tidigare kört klockan på såväl bondnato från phoenix som ett ammo från AW. Nu sitter den på ett naturgummi från Hirsch. (Pure)
image.jpeg

Hej!
Jag fick för några månader sedan äran att ärva min farfars guldklocka (jobbat 25 år) efter han gått bort. Jag har alltid haft ett intresse för klockor och denna är jättefin. Vet inte exakt ref men det är en manuell Seastar Seven från 1976. Någon här kanske kan hjälpa mig vad den heter mer exakt? Vore jättekul att veta mer om den.

Den var i starkt behov av service så jag lämnade in den till en urmakare. Han var jätteduktig och jag blev väldigt nöjd. Plockade isär och såg över delarna, rengjorde och putsade plexiglaset. Jag köpte ett nytt armband. Blev ett svart alligator. Nu har jag en dressare som jag saknat, och som jag för alltid kommer behålla och tänka på farfar. Bara tanken på att han använde klockan dagligen under nästan 40 år är coolt.

Resultatet ser ni nedan. En före/efter-bild och två ws.
före efter.jpg
IMG_9734.JPG
IMG_9735.JPG

Hej!
Jag fick för några månader sedan äran att ärva min farfars guldklocka (jobbat 25 år) efter han gått bort. Jag har alltid haft ett intresse för klockor och denna är jättefin. Vet inte exakt ref men det är en manuell Seastar Seven från 1976. Någon här kanske kan hjälpa mig vad den heter mer exakt? Vore jättekul att veta mer om den

Hej Padde. Jag beklagar din farfars bortgång. Prova att ställa frågan i Vintage-delen av forumet så kanske du kan få svar på din fråga. Oftast brukar svaren på frågorna börja med att man öppnar upp klockan så att man kan se kaliber på urverket.

Här en bild på min favorit-Tissot som jag har tappat bort. Det börjar bli en dålig vana nu, men troligtvis dyker den upp så småningom. Borde nog placera kassaskåpet på ett mindre krångligt ställe så att jag slipper gömma klockorna på fiffiga ställen när jag ska iväg :)

IMG_6707.JPG

Här är en annan som jag gillar...grönt är ju skönt :)

IMG_6142.JPG

Hej Padde. Jag beklagar din farfars bortgång. Prova att ställa frågan i Vintage-delen av forumet så kanske du kan få svar på din fråga. Oftast brukar svaren på frågorna börja med att man öppnar upp klockan så att man kan se kaliber på urverket.

Här en bild på min favorit-Tissot som jag har tappat bort. Det börjar bli en dålig vana nu, men troligtvis dyker den upp så småningom. Borde nog placera kassaskåpet på ett mindre krångligt ställe så att jag slipper gömma klockorna på fiffiga ställen när jag ska iväg :)

IMG_6707.JPG

Här är en annan som jag gillar...grönt är ju skönt :)

IMG_6142.JPG
Tack! Jag ska testa i vintage-tråden. Hoppas på bättre lycka där. Alltid kul att veta så mycket som möjligt om farfars gamla och fina klocka.

/P

Hej!
Jag fick för några månader sedan äran att ärva min farfars guldklocka (jobbat 25 år) efter han gått bort. Jag har alltid haft ett intresse för klockor och denna är jättefin. Vet inte exakt ref men det är en manuell Seastar Seven från 1976. Någon här kanske kan hjälpa mig vad den heter mer exakt? Vore jättekul att veta mer om den.

Den var i starkt behov av service så jag lämnade in den till en urmakare. Han var jätteduktig och jag blev väldigt nöjd. Plockade isär och såg över delarna, rengjorde och putsade plexiglaset. Jag köpte ett nytt armband. Blev ett svart alligator. Nu har jag en dressare som jag saknat, och som jag för alltid kommer behålla och tänka på farfar. Bara tanken på att han använde klockan dagligen under nästan 40 år är coolt.

Resultatet ser ni nedan. En före/efter-bild och två ws.
före efter.jpg
IMG_9734.JPG
IMG_9735.JPG

Kul! Gjorde nyligen samma sak med min farfars seastar seven guldklocka som är från 67. Skickade iväg den på service, polerade upp plexit, nytt alligator band och ett NOS Tissot spänne.
FullSizeRender.jpg

tissot_ws1.jpg

Tillbaka
Topp