Trycker in mitt senaste köp och min första Tissot! För den som kan nåt: Ser urverket OK ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ser bra ut imo, sedan om servicebehov föreligger är omöjligt att säga.Trycker in mitt senaste köp och min första Tissot! För den som kan nåt: Ser urverket OK ut?
Nej, det är klart. Det var ungefär den feedback jag hoppades på. Tack för detta!Det ser bra ut imo, sedan om servicebehov föreligger är omöjligt att säga.
En grej som skulle kunna vara bra att kolla upp är att plocka ur och kolla sidan på verket där boetten ser ut att ha lite ytrost, bara för att säkerställa att vatten inte har krupit in i verket.Nej, det är klart. Det var ungefär den feedback jag hoppades på. Tack för detta!
Aha, tack för tipset!En grej som skulle kunna vara bra att kolla upp är att plocka ur och kolla sidan på verket där boetten ser ut att ha lite ytrost, bara för att säkerställa att vatten inte har krupit in i verket.
Jag har varianten på svart läder. För priset tycker jag klockan håller en mycket hög nivå på kvalitet och finish. Inte märkt ngn onormal avvikelse i gång och så. Fantastiskt snygg tavla, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Har faktiskt inget att klaga på förutom att den känns lite för stor för mig och får därför ingen handledstid. Har upptäckt att jag föredrar mindre klockor. Funderar på att sälja pga detta, tyvärr.Har sneglat en hel del på Tissot och deras PRS516 automatic. Någon på forumet som har en sådan och kan ge lite input?
Se bild för illustration:
Tack!
Tycker också modellen är läcker och var sugen på en sådan. Testade en i butik men jag tycker tyvärr att den är för stor, samt att länken kändes lite väl Kalle anka. Den gör sig nog bättre på läder.Jag har varianten på svart läder. För priset tycker jag klockan håller en mycket hög nivå på kvalitet och finish. Inte märkt ngn onormal avvikelse i gång och så. Fantastiskt snygg tavla, ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Har faktiskt inget att klaga på förutom att den känns lite för stor för mig och får därför ingen handledstid. Har upptäckt att jag föredrar mindre klockor. Funderar på att sälja pga detta, tyvärr.
Hahaha hoppas du förstårdå får även jag vara med här.
Fan vad fräsch! Ref?
En sådan vacker pjäs och vilken härligt tydlig redovisning av aktuell veckodag..! Får jag fråga vad dina intryck hittills är av detta vackra armbandsur..?Köpte den här lilla saken i helgen. Den kom på ett läderband som jag inte alls gillade, men det här funkar väl ganska bra ?
Pappa har en tissot som måste vara minst 20 år gammal. Jag minns den som urlyxig på sin tid med touch, altitud och kompass, och säkert funktioner som jag inte förstått. Kan säga att de inte använts mycket. Han säger att det var läderarmband en gång i tiden - verkar konstigt i mina ögon, stämmer det? Här kommer en bild iaf
Liten? Vad är det för storlek, den ser inte liten ut?
Alltid gillat Tissot! Denna PRS 200 var dem första klockan jag köpte själv, 2004, efter att ha haft en klassiker från Casio (W-720) sen jag fyllde 11.
En riktig trotjänare detta, som jag hade varje dag i över 10 år! Nu känns den dock lite liten, då boetterna på kronografer ju ökat rejält.
Är lite sugen på en dressare nu. Har kollat in ett par Carson och Powermatic 80 med vit urtavla, både med arabiska och romerska index, och de är riktigt stiliga!
Liten? Vad är det för storlek, den ser inte liten ut?
Äh 40 är ju inte litet, bär den med stolthet och köp en till att komplettera medSant, den är på 40 mm, men dagens PRS 200 ligger på 43 och det gör även den Victorinox Maverick jag köpte som efterträdare. Så den känns bara lite liten i jämförelse.
Äh 40 är ju inte litet, bär den med stolthet och köp en till att komplettera med
Kör bara körJag var faktiskt och kollade på de senaste PRS200-modellerna hos en urmakare förr-förra veckan ... de är ju riktigt läckra. ^^