Den har en riktigt smakfull färgsättning i guld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den har en riktigt smakfull färgsättning i guld
Bra moddat En fördel med 35mm är att jag inte har upplevt detta som ett problemEfter fråga av @Npd tänkte jag dela med mig av hur jag "moddat" länken/boetten på min ena PRX för att få den följsam istället för den fasta första länkbiten den har i original.
I korthet är det 2 ställen som gör att leden inte rör sig. Dels är det att ändlänkens plana yta möter boettens/bandhornens plana yta.
och dels att det finns en liten klack på insidan av den mittersta biten av länken, som ska låsa mot boetten som även den har en liten klack.
Min lösning var att först slipa bort klacken på länken.
och sedan runda undersidan på bandhornen precis som på Rolex Oyster Quartz.
Nu skulle jag säga att man skulle kunna låta boetten vara orörd, och istället göra motsvarande rundning (eller göra vinkeln brantare) på länken tillsammans med den bortslipade klacken för att få samma resultat. Jag har ju en PRX till som är orörd, så jag tyckte jag kunde våga mig på detta. Komforten är som natt och dag i förhållande till original, och det syns knappt att något är förändrat när den bärs.
Så, nu fick resten av tråden ta del av min klåfingrighet
*snabbstiften bromsar mot nu mot baklocket istället, vill man ha mer rundning får man skruva ur dom också
Vackert!!! Kan man få ett första utlåtande?
Jag har runt 18,5cm och tycker 40mm sitter bra som den gör, men den sitter skönare efter moddningenHar man lite större handleder är inte detta ett problem på 40mm heller, sitter som en smäck
Väldigt trevlig klocka!Vackert!!! Kan man få ett första utlåtande?
Tack för svar! Sitter och funderar på om man ska vänta på 35 eller köpa en 40 automatVäldigt trevlig klocka!
Har ju en blå 40mm automat sedan några veckor tillbaka och denna följer i samma känsla.
Sen absolut kanske hade önskat att den hade haft automat också samt hade ju varit jävligt coolt med den typen av tavla också.
Men sitter lika skönt och gillar verkligen färgen de har fått till!
Väldigt trevlig klocka!
Har ju en blå 40mm automat sedan några veckor tillbaka och denna följer i samma känsla.
Sen absolut kanske hade önskat att den hade haft automat också samt hade ju varit jävligt coolt med den typen av tavla också.
Men sitter lika skönt och gillar verkligen färgen de har fått till!
Ok, jag ser inte hur en klocka som sitter såhär blir bättre efter moddning.Jag har runt 18,5cm och tycker 40mm sitter bra som den gör, men den sitter skönare efter moddningen
Kul att du är nöjd, GrattisOk, jag ser inte hur en klocka som sitter såhär blir bättre efter moddning.
Stilig!!!!Har skaffat min första Tissot, en PR-516 aka Roger Moore. Ska polera plexit ikväll om jag orkar.
den nya i guld i 40mm (på bild ovan) har inte samma färg på tavlan som kommande i 35mmGuld prx:en ser mycket trevlig ut! Ta gärna mer bilder på den. Står och väger mellan en sådan i 35mm eller den blåa. Kanske lite ängsligt men det jag är osäker på är om det skär sig ifall man har andra silveraccessoarer till en guldpjäs, men samtidigt vill man ju inte ”övermatcha” allt. Hmmmm…
Såå synd att di små inte har borstad tavla ocksåden nya i guld i 40mm (på bild ovan) har inte samma färg på tavlan som kommande i 35mm
*förtydligande, 40mm borstad 35mm sunbusrts
Håller med. Jag gillar speciellt att den är lite ojämn, blir lite organisk. Min svarta är som när man tittar på en bit grillkolSåå synd att di små inte har borstad tavla också
Den där är bra fin.
Slog till på en sån här
Precis vad jag behövde.Sida vd sida *lånad bild ifrån instagram bezelhouse
Personligen skulle jag välja 35:an när den kommer, men du får prova dom på och bestämma dig dåPrecis vad jag behövde.
Har funderat på dessa sedan min AD berättade att de skulle komma men inte riktigt vetat vilken man skulle satsa på.
Lutar onekligen mot 35:an för mig faktiskt. Dem bär ju lite större pga de integrerade länkarna som sticker ut lite.Personligen skulle jag välja 35:an när den kommer, men du får prova dom på och bestämma dig då