Man får hoppas.. Den kanske blir lite knubbig bara. Fördelen hade varit att datumplaceringen hade hamnat bra.Ja, om de lyckas klämma in den i en 32 mm boett, varför inte i en som är 35 mm? Verket mäter 25,6 mm för övrigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får hoppas.. Den kanske blir lite knubbig bara. Fördelen hade varit att datumplaceringen hade hamnat bra.Ja, om de lyckas klämma in den i en 32 mm boett, varför inte i en som är 35 mm? Verket mäter 25,6 mm för övrigt.
Den som lever får se helt enkelt.Nu har jag inte läst hela rapporten och mest skummat... Och den ska givetvis inte tolkas som en fakta bibel. Finns som pdf att ladda ner för den intresserade. https://www2.deloitte.com/content/d...tte-ch-en-swiss-watch-industry-study-2021.pdf
Några slutsatser man dock kan dra är att vi entusiaster tenderar att ha en kraftigt överdriven tro på vår inverkan av klockbranschens omsättning, vi är en väldigt liten del av kundkretsen (speciellt om vi inte bor i Kina eller Hong Kong)
I korthet ser det ut som att det är kvartsklockor som står för den största volymen i försäljning och mekaniska i det övre lyx segmentet som står för största monetära omsättning.
Därav att så många (bla Seiko) uppfattas överge mellansegmentet med både mekaniska och kvarts drivna klockor, höjer priser och lanserar mer mekaniskt. Kvar blir alltså enklare (billigare) kvartsklockor och dyrare mekaniska. Någonstans görs analysen att den genomsnittlige kunden bär en smartwatch till vardags och sedan en exklusivare mekanisk klocka som antingen investering eller för att man gillar det historiska arvet. Miljömedvetenhet är ett ledord som också belyses.
Långt svar på att jag inte är lika säker på det här med "kassa ko" även om jag inte vet hur PRX 40 omsatt.
Dubbelpostar morgonens bild…
Vackert! Hur kommer det sig att den grone inte ar pa webben an?
Tackar!!
Jo då..
Guldfärgat mesh eller flexband skulle passa stilen. Hirsch har ett svart slätt gummi, "Pure" som funkar till mycket tycker jagVill använda min gammelmorfars gamla Tissot mer men behöver tips och smakråd på ett sjysst 18 mm läderband. Det som sitter på va riktigt billigt vilket märks. Vad har ni för förslag?
Lite skillnad på väder. Isblåa urtavlan symboliserar verkligen vädret här hemma-Härligt med fredag
Blir det inte onödigt dyrt med moms osv därifrån?Spännande att prova att beställa direkt från Tissot. Tog 2 timmar för dem att packa och skeppa, skickas tydligen direkt från moderskeppet
Köpt från Swatch Group Sverige med svensk moms.Blir det inte onödigt dyrt med moms osv därifrån?
Aha, udda att dom skickar direkt från Schweiz då? Borde ju rimligtvis fastna i tullen. Du får uppdatera när den anlänt.Köpt från Swatch Group Sverige med svensk moms.
Mjae de kan förtulla den, inte ovanligt. Men låt oss seAha, udda att dom skickar direkt från Schweiz då? Borde ju rimligtvis fastna i tullen. Du får uppdatera när den anlänt.
Min kommer i morgon!Någon som slagit till på PRX i guld? har varit sugen på att prova en PRX sedan innan så blev ju knappast mindre sugen när jag såg denna!
Någon som slagit till på PRX i guld? har varit sugen på att prova en PRX sedan innan så blev ju knappast mindre sugen när jag såg denna!
Helt klart massivt guld för 5 lax.Wow, men varför inte med mekaniskt urverk! Är det alltså guldpläterad, helguld, eller bara guldfärgad klocka?
Snyggt! 40 eller 35mm?Min kommer i morgon!
40mm för min del! Bilder kommerSnyggt! 40 eller 35mm?
Ser fram emot lite bilder
Nymans V-ås hade en silvrig kvar i onsdags.Man är änna lite sugen på den där mindre prx:en. När finns den i butik för känn och kläm?
De är ännu inte officiellt släppta. Bör komma upp i maj (har jag hört). Vi är dock några som lyckades få tag i dem tidigare tack vare en miss från Tissot. Första sändningen skickades ut för tidigt till några handlare.PRX 35mm lyckas jag inte hitta på Tissots hemsida eller någon annanstans. Hur bär man sig åt för att köpa från Swatch group @m_s ?
Grattis!De är ännu inte officiellt släppta. Bör komma upp i maj (har jag hört). Vi är dock några som lyckades få tag i dem tidigare tack vare en miss från Tissot. Första sändningen skickades ut för tidigt till några handlare.