jag tänkte snarare på att vristen = fotled, annars heter det ju handled@BarbaBaba
Haha ja under 40 ser nästan ut som ett armband
Men har faktiskt en omega på 35.5 som jag tycker sitter ganska ok, så helt kört är det inte med små klockor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jag tänkte snarare på att vristen = fotled, annars heter det ju handled@BarbaBaba
Haha ja under 40 ser nästan ut som ett armband
Men har faktiskt en omega på 35.5 som jag tycker sitter ganska ok, så helt kört är det inte med små klockor.
Hojta till när du tröttnat på den. Tar den direkt-PRX35 har den perfekta storleken för mina handleder (17.5cm).
Var hittar ni era? Jag hittar ingen som kan leverera...-PRX35 har den perfekta storleken för mina handleder (17.5cm).
Var hittar ni era? Jag hittar ingen som kan leverera...
Är det samma blå tavla som 40mm modellen? Tycker den verkar ha mer lyster i de bilder jag sett på 35mm
@TheSpeedyShutter redan gett upp din blå?-Jag har provat i butik en svart PRX 40 kvarts. Den blåa på 40mm har jag inte sett IRL för att kunna uttala mig om färgen på den.
Baserat på produktbilderna verkar det vara olika nyanser av blå mellan 35:an och 40:an.
PRX35 lanseras i sommar. De som har fått köpa har gjort det tack vore ett roligt misstag.
Själv köpte jag begagnat.
då såg jag inte fel i alla fall Vad säger skrattpåsen @Nissestr, såg du den marin blå live?-Jag har provat i butik en svart PRX 40 kvarts. Den blåa på 40mm har jag inte sett IRL för att kunna uttala mig om färgen på den.
Baserat på produktbilderna verkar det vara olika nyanser av blå mellan 35:an och 40:an.
PRX35 lanseras i sommar. De som har fått köpa har gjort det tack vore ett roligt misstag.
Själv köpte jag begagnat.
På tal om storlek på handleder... Jag har alltid sagt att jag har typ 17-18cm... vet inte riktigt hur eller när jag mätte det? Nu har jag mätt lite noggrannare efter att jag måttbeställt några band, det visade sig att jag har 18,3-18,7cm Inte för att det lett till några större fadäser, men kan ju vara bra att ha koll på vad man har och hur man mäter-PRX35 har den perfekta storleken för mina handleder (17.5cm).
På tal om storlek på handleder... Jag har alltid sagt att jag har typ 17-18cm... vet inte riktigt hur eller när jag mätte det? Nu har jag mätt lite noggrannare efter att jag måttbeställt några band, det visade sig att jag har 18,3-18,7cm Inte för att det lett till några större fadäser, men kan ju vara bra att ha koll på vad man har och hur man mäter
Ser grym ut! Så glad att dom släppte dessa då jag tycker integrerade länkar oftast är bäst kring 34-37mm (beroende på modell). Ska bli kul att testa när det går.-PRX35 har den perfekta storleken för mina handleder (17.5cm).
Skrattpåsen härstammade till den inledande delen av inläggetdå såg jag inte fel i alla fall Vad säger skrattpåsen @Nissestr, såg du den marin blå live?
Det förstod jagSkrattpåsen härstammade till den inledande delen av inlägget
Tordde jag hade svarat men kan inte hitta ngt... konstigt Har nu iaf fått bekräftat att urverket i 35mm är F05.115Du vågar inte öppna och kolla? Tror inte dom kör samma storlek som 40mm
Du svarade i typ tudortråden eller liknande, det var helt fel plats men rätt UrverkTordde jag hade svarat men kan inte hitta ngt... konstigt Har nu iaf fått bekräftat att urverket i 35mm är F05.115
Haha, det förklarar sakenDu svarade i typ tudortråden eller liknande, det var helt fel plats men rätt Urverk
Jag hade en gång en GS med blå tavla, sbgx065. Den var riktigt sprakande blå i olika nyanser av blå. Nu är det sonen som har den blå PRX 40mm, så jag har den inte framför mig just nu, men jag skulle säga att den mer är blå som skiftar mot svart. Kan 35:an ligga närmare GS blå-blå skimmer?
Jag hade en gång en GS med blå tavla, sbgx065. Den var riktigt sprakande blå i olika nyanser av blå. Nu är det sonen som har den blå PRX 40mm, så jag har den inte framför mig just nu, men jag skulle säga att den mer är blå som skiftar mot svart. Kan 35:an ligga närmare GS blå-blå skimmer?
Jäkligt fin blå färg på 35an! Finns det någon som har en handledsbild med både 35an och 40an?
Det finns ju ett Powermatic 48 till T-My Lady, men den är ju väldigt petit i storlek (29,5mm). Jag har inte hört om något passande automatiskt urverk med 80h PR som skulle passa i den mindre boetten. Om det inte finns redan tror jag inte det kommer komma tyvärr.Min spåkula säger att det kommer en 35:a med PM80 och våffeltavla till hösten. Samma visa som med 40:an alltså. Man kan ju alltid hoppas åtminstone!
Mmm, men kanske ett vanligt ETA-verk då. En automatisk 35:a skulle vara tidernas kassako för Tissot. Har de verkligen råd att inte casha in på den hypen?Det finns ju ett Powermatic 48 till T-My Lady, men den är ju väldigt petit i storlek (29,5mm). Jag har inte hört om något passande automatiskt urverk med 80h PR som skulle passa i den mindre boetten. Om det inte finns redan tror jag inte det kommer komma tyvärr.
Tror faktikst inte det då klockan främst riktar sig mot kvinnor och de (om jag får gissa baserat på min frus preferenser) helst vill ha kvarts.Mmm, men kanske ett vanligt ETA-verk då. En automatisk 35:a skulle vara tidernas kassako för Tissot. Har de verkligen råd att inte casha in på den hypen?
Nu har jag inte läst hela rapporten och mest skummat... Och den ska givetvis inte tolkas som en fakta bibel. Finns som pdf att ladda ner för den intresserade. https://www2.deloitte.com/content/d...tte-ch-en-swiss-watch-industry-study-2021.pdfMmm, men kanske ett vanligt ETA-verk då. En automatisk 35:a skulle vara tidernas kassako för Tissot. Har de verkligen råd att inte casha in på den hypen?
Ja, om de lyckas klämma in den i en 32 mm boett, varför inte i en som är 35 mm? Verket mäter 25,6 mm för övrigt.Tror faktikst inte det då klockan främst riktar sig mot kvinnor och de (om jag får gissa baserat på min frus preferenser) helst vill ha kvarts.
Jag hoppas dock att jag har fel och att det kommer ut en 35a med automatverk. Jag kommer vara först i kön för att köpa den
Edit, det verkar dock finnas ett Powermatic 80, POWERMATIC 80.111 (samma som övriga?), som finns i TISSOT CHEMIN DES TOURELLES POWERMATIC 80 LADY. Den kanske skullle kunna användas? Den klockan har en diameter på 32mm