• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Aqnaut?

Vart kan man prova dessa? 😃

Aqnaut?

Vart kan man prova dessa? 😃

Jag blev med Tissot idag!
Min första någonsin faktiskt! Ignorera att datumet är fel, jag som var ivrig att ta bild!
ECADCD40-B7C0-4EBD-841D-D76906818D4C.jpeg

CE6D34C3-5581-4559-894D-72F913B8E829.jpeg

Har kollat i PS nu, och tavlan ser rak ut, men det är klart, bilden är kanske inte tagen 100% rakt uppifrån, plus att kameror har ju en tendens att förvränga objekt lite.

Har utgått från luggarna för att få referenspunkter för casen. De gröna linjerna ligger på precis horisontellt samt vertikalt.
Vad tror ni?

tissot dial KS.jpg

Har kollat i PS nu, och tavlan ser rak ut, men det är klart, bilden är kanske inte tagen 100% rakt uppifrån, plus att kameror har ju en tendens att förvränga objekt lite.

Har utgått från luggarna för att få referenspunkter för casen. De gröna linjerna ligger på precis horisontellt samt vertikalt.
Vad tror ni?

tissot dial KS.jpg
Jag skulle säga vridring. Tavlorna sitter väl i regel med piggar i urverk. Att tavlan är feltryckt ser jag som mer osannolikt än att vridringen är limmad snett

Vad tror ni?

tissot dial KS.jpg
tycker också tavlan ser bra ut. ska skicka detta till de så jag inte får tillbaka klockan lika sne.
tack för hjälpen!

För skojs skull ville jag kolla med den första bilden som var upplagd också. Samma här, de gröna linjerna är horisontella samt vertikala. Har använt luggarna som referens, men troligen pga. kamerans vinkel och vidvinkel så kan jag inte aligna de luggarna klockan 6, men att casen också är sne är inte sannolikt. :)

Notera linjerna vid texten klockan 12 och 6 som också går genom index.

tissot dial KS2.jpg

För skojs skull ville jag kolla med den första bilden som var upplagd också. Samma här, de gröna linjerna är horisontella samt vertikala. Har använt luggarna som referens, men troligen pga. kamerans vinkel och vidvinkel så kan jag inte aligna de luggarna klockan 6, men att casen också är sne är inte sannolikt. :)

tissot dial KS2.jpg
man ser ännu bättre på denna att ringen är sne. har skickat båda till de.
stort tack att du kollade!

Tänker att jag lika gärna kan slänga ut frågan här, vad ska man annars med klockforum till?
Jag letar passande länk till denna.
21mm.
Anpassade ändlänkar då är det enbart original såklart. Har kört med 20mm sharkmesh men skulle vilja ha något annat också. BoR, För bling? Vad tror ni skulle passa?
1D828157-99BC-484D-A149-BEFF7ACA76B8.jpeg 98E31870-DEE8-493E-99C3-C56E8399E6AC.jpeg

tissot dial KS2.jpg

Tycker index kl 6 lutar lite åt ena hållet, det som stör min ocd i bilden. Men kan också vara bilden.

Jag tror det är reflektionerna på index som gör att det ser snett ut. Jag kollade av den också har jag för mig och såg inte att den lutade. Men du kan ju stämma av i PS likt jag gjort.
Tror mer på det du skriver, allt annat verkar ju ok. Hade det varit en modern seikodykare hade jag varit mer orolig 🙈 (gillar Seiko men inte deras kvalitetskriterier 🙃)

Tillbaka
Topp