Håller med! Vare sig automat eller tickarenSett till value for money är nog PRX det bästa man kan köpa just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med! Vare sig automat eller tickarenSett till value for money är nog PRX det bästa man kan köpa just nu.
Bra val!Jag köpte en sådan klocka för Jubileet till min anställd.
PRX är grym men synd att ett märke med så fin historia och så många fantastiska klockor idag bara är populär för PRX.Snacka om att PRX helt tagit över denna tråd. Obs! Jag klagar inte. Jag ser fler gärna bilder på detta vackra ur.
På tal om re-issues: jag älskar deras Portofino, en re-issue av en modell från 1910-talet, givetvis med ett handjagat ETA inuti. Så j-a cool tycker jag!PRX är grym men synd att ett märke med så fin historia och så många fantastiska klockor idag bara är populär för PRX.
Jag hade viljat se fler "re-issues", exemplevis en antimagnetique
Den är fin! Hade också valt grön, önskar att denna tavla kommer i 35mmValde länge mellan den blåa och den gröna, men tyckte den gröna var snäppet vassare. Magisk tavla som i vissa ljus upplevssvart och sedan kommer till liv i dagsljuset.
Passade på att prova alla varianter av 35an idag också. Fantastiskt fina men en helt annan klocka verkligen. Jag var beredd på att den skulle bäras som en 37-38 mtp designen men den kändes typ som en datejust, kanske t.o.m. något mindre. Väldigt elegant och dressig medan 40ans känns mer ”sportstål”.Den är fin! Hade också valt grön, önskar att denna tavla kommer i 35mm
Jag vet inte vilken tavla du specifikt menar, men varför inte om man råkar ha två? Nu har väl inte den svarta tavlan guldindex? Då måste man flytta över index också, blir lite mer jobb, men allt går...Ang. PRX, någon som funderat på att montera typ svarta tavlan på guld-modellen? Den är ju fin som den är visserligen, men ändå.
Borde väl vara relativt enkelt ingrepp för en fackman som på de flesta klockor.
Helt perfekt storlek! Denna ska jag bara ha i någon form, men jag ska försöka hålla mig i några månader.
Originalet har varit min graal i över 10år. Vet att jag aldrig kommer ha den i min hand, den enda bilden jag har är den svartvita nedan.På tal om re-issues: jag älskar deras Portofino, en re-issue av en modell från 1910-talet, givetvis med ett handjagat ETA inuti. Så j-a cool tycker jag!
Sant! Så heter den så klart. Blandade ihop den med IWC:s Portofino. Sanlöst cool hursomhelst.Originalet har varit min graal i över 10år. Vet att jag aldrig kommer ha den i min hand, den enda bilden jag har är den svartvita nedan.
Inte Portofino, Porto. Formad som en tunna, ”hyllning” till de miljontals tunnor med främst Portvin som dagligen slussades ut från floden Douro.
Hallå,
Har en liten undran innan jag lämnar in den till urmakaren......
Jag har en PRS 200 där 1/10 visaren inte rör sig. Har försökt att synka alla visarna som man kan göra utan resultat. Visaren där jag har markerat med en röd ring rör sig inte alls, varken vid tidtagning eller synkronisering...mao helt "död".
Finns det någon magisk handling där man kan "skrämma" igång den, eller blir det urmakaren? Alla andra visare funkar som dom skall.
Har provat med att byta batteri, men utan resultat.
Stilig!!!! Riktigt läker kronografJag blev med Tissot idag!
Min första någonsin faktiskt! Ignorera att datumet är fel, jag som var ivrig att ta bild!
Ett integrerat gummi vore så fett! Hoppas!
Tissot är riktigt bra just nu. Visst mycket pengar för en Tissot men billig sett till vad man får. Jag kommer inte köpa en för jag har svårt för tjocka klockor trots att jag gillar kronografer (kör quartz då) men den ser riktigt riktigt bra ut.
Hoppas PRX blir en stor familj inom Tissot. Jag vill ha en blå Powermatic och kanske köper en mörkblå 40mm snart också, men hoppas de gör en ljusblå automat i 35mm och kommer med ett integrerat gummi och att läderbanden kommer till 35mm osv osv. Mtp. hur väl mottagna PRX varit tror jag det kommer komma mycket trevligt därifrån. Vilket denna krono är ett bevis på
sök bakåt i tråden...Funderar på att slå till på en Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium | Model T1274071104100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium | Model T1274071104100 | 40-42mm | Blue Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com
Någon som har några erfarenheter av den?
Jag har haft en som tyvärr blev stulen. Förutom att den var ett par mm. för stor för min handled har jag bara gott att säga om den. Bra kvalitet, finish och urverk.Funderar på att slå till på en Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium | Model T1274071104100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium | Model T1274071104100 | 40-42mm | Blue Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com
Någon som har några erfarenheter av den?
Hur var kvaliteten på länken? Följsam, skön?Jag har haft en som tyvärr blev stulen. Förutom att den var ett par mm. för stor för min handled har jag bara gott att säga om den. Bra kvalitet, finish och urverk.