• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Tjejen köpte sig helguldarn i 35mm idag 👍🏻 Den är verkligen spot on, klart den bästa av alla i den storleken enligt mig.
Beställde även ett blått läder till min

1651341103981.jpeg

1651341460345.jpeg
Grattis till er 🤓👍

Vet du ifall det kommer läder eller gummiband till 35mm?

Inget jag har hört om iaf, men skulle bli lite förvånad om det inte kommer.
Gummi överlag hade varit väldigt trevligt, finns bara svart och blått läder till 40mm än så länge.
Ja det är så jag tänkt oxå. Här finns möjlighet till merförsäljning för Tissot.
Ja gummin i lite olika färger hade varit nice! 🎨

Isblå färgen på 35mm är skitsnygg. Har inget emot mindre klockor men önskar den färgen fanns i powermatic 80. Har haft en Tissot quartz förut och min OCD klarar inte av att sekundvisaren inte träffar index. Föredrar också rutiga tavlan. Om det inte är enormt överpris på läderbandet (bett AD kolla upp pris åt mig) lutar det åt den blå 40mm powermatic 80 men med både länk och läder. Hoppas de släpper gummi också.

Kronon ser riktigt bra ut. Men på nåt sätt känns det som för mycket pengar att lägga på en Tissot. Eller?

Min spåkula säger att det kommer en 35:a med PM80 och våffeltavla till hösten. Samma visa som med 40:an alltså. Man kan ju alltid hoppas åtminstone!
Hoppas din spåkula har rätt. 35mm verkar passa de flesta bättre. Jag har drygt 17cm handled. Jag vill inte ha quartz. Vill ha inramat datumfönster också. 35mm powermatic 80 med våffeltavla i isblå färg med inramat datumfönster är ett givet köp för mig.

Senast ändrad:
Visst måste läderbandet till quartz passa automaten? Är väl exakt likadan boett? Stjärnurmakarna fick bara fram priset till quartz och var osäkra på om den passar till automat. Men det bör den ju göra? 890kr var priset iaf. Tyvärr ligger min närmsta AD jäkligt långt bort så skönt att veta allt man vill veta innan jag åker och provar.

Visst måste läderbandet till quartz passa automaten? Är väl exakt likadan boett? Stjärnurmakarna fick bara fram priset till quartz och var osäkra på om den passar till automat. Men det bör den ju göra? 890kr var priset iaf. Tyvärr ligger min närmsta AD jäkligt långt bort så skönt att veta allt man vill veta innan jag åker och provar.
Stålarmbanden till både kvarts och automat delar iaf referensnummer så det borde väl med högsta sannolikhet passa. 👍 Automataren specar dock 0.5 mm tjockare boett så exakt likadana är dom inte. 😉

Stålarmbanden till både kvarts och automat delar iaf referensnummer så det borde väl med högsta sannolikhet passa. 👍 Automataren specar dock 0.5 mm tjockare boett så exakt likadana är dom inte. 😉
Hmm ok fick svar från en annan butik och de var billigare. 649kr där. Får väl åka och testa och om jag vill ha en och beställer ett band och det inte passar så får jag väl sälja det i värsta fall. Men bor ute på vischan nu så får se när jag åker förbi en butik som lär ha några i butik.

Trillade in en isblå hos mig också. Första intrycket väldigt bra, perfekt storlek, överraskande bra finish till priset och väldigt bekväm
Tavlan är grym, testat silver också. Även den var väldigt bra!

Bilagor

• IMG_20220505_102122.jpg
    IMG_20220505_102122.jpg
    308.9 KB · Visningar: 39
Jag kunde inte hålla mig efter alla fina bilder i denna tråden! åkte in till kungsholmen på lunchen och köpte denna godbit :)
Jäklar va fin den är i verkligheten och perfekt storlek som originalet👍
467BCFB0-134F-4B61-8439-4615C0CD89C2.jpeg
F8651003-E97A-44EC-B80A-9A09E3D2A73B.jpeg
Finns det någon halv-länk på vardera sida av länken? Såg en bild på 35an men såg inte att just den hade halv-länkar :/

Ang. PRX, någon som funderat på att montera typ svarta tavlan på guld-modellen? Den är ju fin som den är visserligen, men ändå.

Borde väl vara relativt enkelt ingrepp för en fackman som på de flesta klockor.

Tillbaka
Topp