• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Urtyp

Audemars
Hm.

T137.407.11.041.jpg
Jag hade gärna sett den med endast guld-tavla. 😃 Typ att man köpt två tex den gröna jag har och bytt guld till grön tavla och tvärtom.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tissot Tradition var min första klocka som jag införskaffade. Visst, den är inte mekanisk men ack så vacker! 😁
Jättefin! Jag tycker att det är mysigt med mekaniska klockor, men det är inget fel på kvarts. På många sätt är det ju faktiskt bättre.

Min första egensköpta var också en Tissot! Mycket bra märke, och värda att behålla för alltid. Det är också en kvarts. På den tiden, snart 20 år sen, visste jag inte ens att mekaniska klockor fortfarande fanns.

Jag bär fortfarande denna ibland. Den är servad en gång, för 3 år sen. Till bråkdelen av priset för en service av en mekanisk. ;)

1C61FBB0-7B89-4395-8005-4800FDB2253B.jpeg
A5E31B04-2021-4389-86B3-EB64BEB21814.jpeg
 

Bjovich

Omega
Jättefin! Jag tycker att det är mysigt med mekaniska klockor, men det är inget fel på kvarts. På många sätt är det ju faktiskt bättre.

Min första egensköpta var också en Tissot! Mycket bra märke, och värda att behålla för alltid. Det är också en kvarts. På den tiden, snart 20 år sen, visste jag inte ens att mekaniska klockor fortfarande fanns.

Jag bär fortfarande denna ibland. Den är servad en gång, för 3 år sen. Till bråkdelen av priset för en service av en mekanisk. ;)

1C61FBB0-7B89-4395-8005-4800FDB2253B.jpeg
A5E31B04-2021-4389-86B3-EB64BEB21814.jpeg
Riktigt trevlig! 👌
Första klockan är ju lite speciell, blir svårt att göra sig av med den även om den används sällan.😄
 

honken166

Omega
2-Faktor
Hej på er!
Är det någon som skulle kunna mäta vad PRX 35mm har för mått där den är som smalast vid länkinfästningen? Funderar på att modda dit ett läderband om jag köper en PRX.
Är det någon som gjort något liknande? Bifogar lånad bild för att visa hur jag menar. 23mm sades i nån YouTube-video jag såg. 2128F469-1FB3-4BEB-B257-FABADA4A693F.jpeg~2.jpg
 

Petrik

Panerai
Hej på er!
Är det någon som skulle kunna mäta vad PRX 35mm har för mått där den är som smalast vid länkinfästningen? Funderar på att modda dit ett läderband om jag köper en PRX.
Är det någon som gjort något liknande? Bifogar lånad bild för att visa hur jag menar. 23mm sades i nån YouTube-video jag såg. 2128F469-1FB3-4BEB-B257-FABADA4A693F.jpeg~2.jpg
Titta på aqnaut de gör fästen,men kanske inte det du tänkt dig
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej på er!
Är det någon som skulle kunna mäta vad PRX 35mm har för mått där den är som smalast vid länkinfästningen? Funderar på att modda dit ett läderband om jag köper en PRX.
Är det någon som gjort något liknande? Bifogar lånad bild för att visa hur jag menar. 23mm sades i nån YouTube-video jag såg. 2128F469-1FB3-4BEB-B257-FABADA4A693F.jpeg~2.jpg
Jag får det till 23mm.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
För skojs skull ville jag kolla med den första bilden som var upplagd också. Samma här, de gröna linjerna är horisontella samt vertikala. Har använt luggarna som referens, men troligen pga. kamerans vinkel och vidvinkel så kan jag inte aligna de luggarna klockan 6, men att casen också är sne är inte sannolikt. :)

Notera linjerna vid texten klockan 12 och 6 som också går genom index.

tissot dial KS2.jpg
Tänk att jag fortfarande väntar. För två månader sen sa de att de ska ge mig ny klocka. Ska ta 2-5 veckor.
 
Topp