• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Solvik

Panerai
Navigator till kvällen🌸
E9F88C0E-E83B-4362-9EF6-94C1F8B1E1BC.jpeg
 

Pseikologen

Breitling
Nu när guldaren i 40 mm finns ute är jag väldigt sugen. Har velat fram och tillbaka om jag ska skaffa automataren för jag tycker att tavlan är sjuuuuukt snygg eller quartzen för det är förnuftigare eftersom klockan bara kommer användas sporadiskt. Men som sagt, pvd-guldaren är lääääcker.

Men jag undrar hur långt är armbandet på klockan? Min vänstra arm i omkrets där jag har klockan är mellan 21 och 22 centimeter. Var i en klockbutik i vintras och kikade lite men eftersom jag inte hade för avsikt att köpa klockan i affären ville jag inte be om att få prova den.

Sen undrar jag också om det här med pvd och hur stryktåligt det är.
 

Pseikologen

Breitling
Nu när guldaren i 40 mm finns ute är jag väldigt sugen. Har velat fram och tillbaka om jag ska skaffa automataren för jag tycker att tavlan är sjuuuuukt snygg eller quartzen för det är förnuftigare eftersom klockan bara kommer användas sporadiskt. Men som sagt, pvd-guldaren är lääääcker.

Men jag undrar hur långt är armbandet på klockan? Min vänstra arm i omkrets där jag har klockan är mellan 21 och 22 centimeter. Var i en klockbutik i vintras och kikade lite men eftersom jag inte hade för avsikt att köpa klockan i affären ville jag inte be om att få prova den.

Sen undrar jag också om det här med pvd och hur stryktåligt det är.
Hög risk att jag beställer en i natt när promillehalten peakar. Men kommer jag ångra att jag inte köper våffeltavlan? Är inte den blå 40mm quartzaren lite tråkig? Därför som jag funderar på den i guld istället. Men kanske man tröttnar på den förgyllda, kanske den är lite för flashig?

Och sen ska man göra service på våffelklockan nån gång i framtiden. Vad brukar det kosta?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis! Den modellen har jag missat, snygg urtavla och bandhorn, samt lite ovanlig form på de romerska V.

Vad har den för mått och hur bärs den? :)
Det är den här lilla maddafakkern jag inhandlat: Tissot Le Locle PowerMatic 80.

Den är 39.5 x 48 x 10.5 cm. Bärs väl som det också. Bandhornen är lite nedåtgående vilket är bra. Jag har 15.5-16 cm runt handleden.
 
Topp