• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Sundah

Breitling
2-Faktor
Är det någon som sitter eller har känt på Prx kronografen? På jakt efter en panda chrono och modellen är minst sagt intressant...
PRX-chrono-wrist2.jpg
 

Pseikologen

Breitling
Fick min PRX 40mm quartz med blå tavla i dag. Oförskämt snygg klocka som leker med ljuset. Armbandet sitter som korsetten på en 1700-talskärring. Har mejlat återförsäljaren och frågat om dom kan få fram ett par länkbitar. Inte fått svar ännu, så jag får gå med klockan längst ut på handleden tills vidare.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tjena tråden, sent omsider, en Tissot, mkt trevlig dinka, välgjord, lagom blinging, snygg, bra fit o storlek, chrono & cosc o allt för under 10k, vad gör Tissot så rätt, som andra även gör, fast för 2-4 ggr pengen…
2AB9B47F-8018-4D25-8F6A-3B56A8262646.jpeg
mmmums den där i güld har man ju letat efter ett tag, eller ja mest suktat
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
Tissot är ju fantastiskt fina och prisvärda klockor!

Mitt insteg i klockvärlden började med en T-Tempo för över 10 år sedan, sen har klockintresset vilat tills i år. Införskaffade en Le Locle Powermatic 80 med svarta tavlan och är supernöjd! Inte alls omöjligt att det blir någon mer Tissot i framtiden, finns många fina äldre modeller, synd att äldre klockor är så små, siktar på 38-40mm boettdiameter.
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
Tjena tråden, sent omsider, en Tissot, mkt trevlig dinka, välgjord, lagom blinging, snygg, bra fit o storlek, chrono & cosc o allt för under 10k, vad gör Tissot så rätt, som andra även gör, fast för 2-4 ggr pengen…
2AB9B47F-8018-4D25-8F6A-3B56A8262646.jpeg
Snygg! Kronografer är inte mina favoriter, men här gör jag ett undantag. Snygg integrering av dom extra tavlorna utan att det blir så trångt innanför boetten, och både kronan och "tryckknapparna" sticker inte ut så mycket, vilket annars är vanligt tycker jag.

Tissot gör mycket rätt, både design och prismässigt.
 
Topp