jenkzor
Basic
Skrota gröna?Behåll 35:an.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skrota gröna?Behåll 35:an.
Nej, det är ju helt subjektivt. För mig ser den lite för stor ut. Men det är ju bara en vanesak skulle jag tro. Den gröna är snyggare.Skrota gröna?
Hade tänkt köpa en PRX. Vilken färg tycker ni är snyggast över tid? Har beslutsångest
Well, han jobbade ju med ”sophantering ”.Om Tony Soprano levde skulle han troligen ta dig av daga för skymfen att bli jämförd med en bilhandlare!
Ser riktigt bra ut!35mm PRX på 18.5cm handled
Du som även ägt Santos Carrée. Hur upplever du kvalitetskänslan i konstruktion och finish vid jämförelse?35mm PRX på 18.5cm handled
Skulle nog säga att det är högre finish och bättre konstruktion hos Carrén, speciellt länken. Dock går det ju 10-15st PRX på en Carrée så lite svår jämförelse.Du som även ägt Santos Carrée. Hur upplever du kvalitetskänslan i konstruktion och finish vid jämförelse?
Ping @BarbaBaba. Nu finns PRX 35 mm med Powermatic 80. Apropå vår konversation för ett tag sedan.7 minuter och 9 sekunder in i klippet. Ny 35mm PRX. Kul med automatiskt verk, solitt guld i bezeln och isade index. Synd med fortsatt tavla i sunburst (är lite trött på det och anser att struktur-tavlan är bättre), men är trots det lite sugen på att slå till senare.
Det finns ju ett Powermatic 48 till T-My Lady, men den är ju väldigt petit i storlek (29,5mm). Jag har inte hört om något passande automatiskt urverk med 80h PR som skulle passa i den mindre boetten. Om det inte finns redan tror jag inte det kommer komma tyvärr.
Japp, det fanns passande urverkPing @BarbaBaba. Nu finns PRX 35 mm med Powermatic 80. Apropå vår konversation för ett tag sedan.
Håller med, både storlek och färg är braHoppar på tåget….
Grym tavla och perfekt storlek.
Nu har jag råkat läsa alldeles för många sidor i den här tråden (jobbigt när sånt händer) och blivit lite småförtjust i PRX automat med våffeltavla. Dock misstänker jag att den är för stor för min smak.
Vågar man hoppas på en mindre (kanske 35mm?) version? Stål då och inte guld. Får det ens plats ett powermatic i en så lite boett?
Det hade jag missat! Tack för upplysningen.10 inlägg ovan finns en video där man visar en nyhet i 35mm med automatiskt verk. Den är dock med både guld glasring samt stenar men det känns givet att dom kommer släppa helstålsvsrianten senare när det uppenbarligen får plats i boetten.
Jag har väl 17-18 cm handled. Tycker den är sjukt bekvämHej Tissot gänget!
Har fattat tycke för Seastar 1000 men är lite orolig för storleken. Närmsta butik är många mil bort så jag tänkte höra om någon sitter på ovan nämnda modell och vill dela med sig av hur den sitter på armen.
För referens är min handled runt 17cm.
Tackar för info!Jag har väl 17-18 cm handled. Tycker den är sjukt bekväm
Gröna är verkligen bra irl tycker jag.Ser ju bra ut. Hoppas det är så på alla. Grön eller blå är frågan
Avhengig av eksemplaret du kjøper.Sugen på en PRX 35. Hur väl träffar sekundvisaren?
Kronografen är 45mm och den vanliga på 43mm, det jag kunde läsa mig till iafTackar för info!
Tycker den ser ut sitta riktigt bra på dig, och kronografen är väl ännu lite större än den vanliga varianten jag kollar på har jag för mig.