• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

PNM

Panerai
Hade tänkt köpa en PRX. Vilken färg tycker ni är snyggast över tid? Har beslutsångest :)

Borstad svart tavla, quartz modellen. Alternativt borstad vit tavla. De borstade tavlorna passar stilen på klockan, smälter in med borstningen av boetten och har sin egen karaktär (våffla är AP och sunburst är.. ja, alla klockor nu för tiden)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Visarlinjering
2A0795C0-ACC2-44B5-B5AF-52ABE4F51F88.jpeg
 

Psykel

Patek
Nån som har koll på vilka butiker i Stockholm som brukar ha PRX 35 inne? Är sugen på en, men känner att jag behöver se tavlorna med egna ögon innan jag bestämmer mig för vilken färg jag ska köra på.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
7 minuter och 9 sekunder in i klippet. Ny 35mm PRX. Kul med automatiskt verk, solitt guld i bezeln och isade index. Synd med fortsatt tavla i sunburst (är lite trött på det och anser att struktur-tavlan är bättre), men är trots det lite sugen på att slå till senare.
Ping @BarbaBaba. Nu finns PRX 35 mm med Powermatic 80. Apropå vår konversation för ett tag sedan. 😉
Det finns ju ett Powermatic 48 till T-My Lady, men den är ju väldigt petit i storlek (29,5mm). Jag har inte hört om något passande automatiskt urverk med 80h PR som skulle passa i den mindre boetten. Om det inte finns redan tror jag inte det kommer komma tyvärr.
 

HolyCrap

Omega
Nu har jag råkat läsa alldeles för många sidor i den här tråden (jobbigt när sånt händer) och blivit lite småförtjust i PRX automat med våffeltavla. Dock misstänker jag att den är för stor för min smak.

Vågar man hoppas på en mindre (kanske 35mm?) version? Stål då och inte guld. Får det ens plats ett powermatic i en så lite boett?
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Nu har jag råkat läsa alldeles för många sidor i den här tråden (jobbigt när sånt händer) och blivit lite småförtjust i PRX automat med våffeltavla. Dock misstänker jag att den är för stor för min smak.

Vågar man hoppas på en mindre (kanske 35mm?) version? Stål då och inte guld. Får det ens plats ett powermatic i en så lite boett?

10 inlägg ovan finns en video där man visar en nyhet i 35mm med automatiskt verk. Den är dock med både guld glasring samt stenar men det känns givet att dom kommer släppa helstålsvsrianten senare när det uppenbarligen får plats i boetten.
 
Hej Tissot gänget!
Har fattat tycke för Seastar 1000 men är lite orolig för storleken. Närmsta butik är många mil bort så jag tänkte höra om någon sitter på ovan nämnda modell och vill dela med sig av hur den sitter på armen.
För referens är min handled runt 17cm.
tissot-seastar-1000-professional-powematic-80-T120_407_11_091_00-grön-mesh.jpg
 

ImpalaPompi

Breitling
Hej Tissot gänget!
Har fattat tycke för Seastar 1000 men är lite orolig för storleken. Närmsta butik är många mil bort så jag tänkte höra om någon sitter på ovan nämnda modell och vill dela med sig av hur den sitter på armen.
För referens är min handled runt 17cm.
tissot-seastar-1000-professional-powematic-80-T120_407_11_091_00-grön-mesh.jpg
Jag har väl 17-18 cm handled. Tycker den är sjukt bekväm
 

Bilagor

  • 38F21F38-5CA2-4B2F-919C-B86CADE382C8.jpeg
    38F21F38-5CA2-4B2F-919C-B86CADE382C8.jpeg
    372.9 KB · Visningar: 29
Topp