Tjena!
Är farligt sugen på en prx PM80 i blått. Någon här som tröttnat på sin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjena!
Eller kanske snarare guldinramat plexi? Trevlig hur som! Känner att jag borde klicka hem nån gammal förtjänstklocka från Kaplans eller liknande vid tillfälle. En slimmad Omega-quartz i 18k vore trevligt! Har min farfars Certina från 1977, men den är "tyvärr" manuell.Inget piggar upp höstmörkret som en välbryggd espresso och lite plexiinramat guld
Jag är inte helt 100, men jag har uppfattat det som att Omegas och Longines motsvarigheter är ett hårstrå mindre än Tissot/Certina/Eterna som alla verkar dela boett. Inte för att det gör någon större skillnad på så nätta ur ändå…Eller kanske snarare guldinramat plexi? Trevlig hur som! Känner att jag borde klicka hem nån gammal förtjänstklocka från Kaplans eller liknande vid tillfälle. En slimmad Omega-quartz i 18k vore trevligt! Har min farfars Certina från 1977, men den är "tyvärr" manuell.
Tycker tissot verkligen har lyckats skapa otroligt trevliga klockor till ett bra pris både den här och prx är givna i samlingen. Dags för nytt canvas snart, vad säger ni. Ny färg eller samma?
Tjena!
Korspost från quartztråden. Såååå nöjd med denna! Överväger att hugga den guldfärgade också.
Bra val! Helt klart fin!Fin! Jag högg en PRX 35a i guld i våras för att se om jag är redo för en Day Date. Är riktigt nöjd med den så länge och den känns förvånansvärt subtil. Rekommenderar varmt!
Riktigt bra!! Får man fråga vad du hr för storlek runt handleden?
Fick denna som en gåva nyligen, riktigt trevlig! Fått upp ögonen för märket mer.
19cm, men 19.5 på ferie med øl. biff og cigar.Riktigt bra!! Får man fråga vad du hr för storlek runt handleden?
Aldrig sett någon annanstans. Photoshoppad skulle jag säga.Någon som vet om den här är på riktigt?
Nope. The real deal. Kommer snart: https://www.galleriaskeland.no/produkt/tissot-t1374101109101Aldrig sett någon annanstans. Photoshoppad skulle jag säga.
Wow! I stand corrected. Den där lär bli poppis!
Kul med lite färg Släppte du din mörkblå?Någon som vet om den här är på riktigt?
Det är en 40mm…Wow! I stand corrected. Den där lär bli poppis!
Lär fortfarande bli poppis?Kul med lite färg Släppte du din mörkblå?
Det är en 40mm…
Jag har fått uppfattningen att det mest är gnäll på 40mm modellen ifrån entusiasthåll... (och den är kvarts?) Men generellt (gemene man) säljer dom säkert bra så den kanske blir en "hit" utanför forumsfärenLär fortfarande bli poppis?
Japp, den fick gå. Väntar in roligare tavlor.Kul med lite färg Släppte du din mörkblå?
Det är en 40mm…
Är namnet Visodate på något vis förknippat med den lite udda funktionen numrerade dagar?Köpt för en liten peng, men fyller ett hål i samlingen
Nej det tror jag inte. Namnet visodate förekommer på äldre Tissot med bara datumvisning, dvs ett undervarumärke för just ur med datumfönster. Jmf att Tissot på 40 talet hade modeller med pointerdate. Vet inte varför en del märken körde med numrering på dagarna. Kanske för att tydliggöra ordningen på dagarna för icke engelsk-tysktalande? På min moderna visodate så kan man välja mellan visning av nummer eller ej.Är namnet Visodate på något vis förknippat med den lite udda funktionen numrerade dagar?
Riktigt trevlig pjäs det där!Köpt för en liten peng, men fyller ett hål i samlingen