• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Inget piggar upp höstmörkret som en välbryggd espresso och lite *guldinramat plxi *språkligt korrigerat efter ett vaket påpekande 😉
56606603-4C11-4D58-A8C1-52F009C83BA8.jpeg

Senast ändrad:
Inget piggar upp höstmörkret som en välbryggd espresso och lite plexiinramat guld
56606603-4C11-4D58-A8C1-52F009C83BA8.jpeg
Eller kanske snarare guldinramat plexi? Trevlig hur som! Känner att jag borde klicka hem nån gammal förtjänstklocka från Kaplans eller liknande vid tillfälle. En slimmad Omega-quartz i 18k vore trevligt! Har min farfars Certina från 1977, men den är "tyvärr" manuell.

Eller kanske snarare guldinramat plexi? Trevlig hur som! Känner att jag borde klicka hem nån gammal förtjänstklocka från Kaplans eller liknande vid tillfälle. En slimmad Omega-quartz i 18k vore trevligt! Har min farfars Certina från 1977, men den är "tyvärr" manuell.
Jag är inte helt 100, men jag har uppfattat det som att Omegas och Longines motsvarigheter är ett hårstrå mindre än Tissot/Certina/Eterna som alla verkar dela boett. Inte för att det gör någon större skillnad på så nätta ur ändå…

Är namnet Visodate på något vis förknippat med den lite udda funktionen numrerade dagar?
Nej det tror jag inte. Namnet visodate förekommer på äldre Tissot med bara datumvisning, dvs ett undervarumärke för just ur med datumfönster. Jmf att Tissot på 40 talet hade modeller med pointerdate. Vet inte varför en del märken körde med numrering på dagarna. Kanske för att tydliggöra ordningen på dagarna för icke engelsk-tysktalande? På min moderna visodate så kan man välja mellan visning av nummer eller ej.
Screenshot_20221026-182320_Chrome.jpg

Tillbaka
Topp