Det blev en Chrono för en vecka sedan. Jag måste säga att jag älskar den redan även om den är enorm (den ser ännu större ut på bilden än i verkligheten, men ändå på gränsen för 17,5 cm)
Har 2 frågor till er som är långt mer kunniga än jag.
Den går +25-30s just nu och det känns lite väl mycket men jag vet också att min Seiko 5 gick från +5 till -5 (vilket är super för en Seiko klocka hör jag). Vad ska man förvänta sig för gång på denna Chrono och ska jag vänta på att den "sätter sig" också innan jag ber handlarn om hjälp? Det känns inte troligt att klockan kommer att sakta ner säg 15-20 sekunder.
Min andra fråga är kring datumknappen. Den yttre "ringen" är lite sned (se bild). Är dessa typer av skönhetsfel något som man kan förvänta sig från klockor i denna prisklass?
Detta är min första lite dyrare klocka så jag har inte något att förhålla mig till. Jag har som sagt en Seiko 5 klocka och den ligger på -5 s per dag. Den gick på +5s när jag köpte den men sedan tyckte den bättre om en långsammare gång. Enormt nöjd med den också men jag hade föredragit om den låg på plussidan som Tissot.
Tack på förhand