Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya gummibanden från Tissot till PRX
Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851 Västerås · Vasagatan 13
Box 20, 721 03 Västerås
Tel: +46 (0)21-13 02 12
Exklusiva Klockor | Auktoriserad återförsäljare | Nymans Ur 1851
Hej,Är det bara till 40mm eller finns dom även till 35an?
Yes, den är för den amerikanska marknaden. Första kommentaren på klippet nämner det med: släng in det där urverket i en PRX/Gentlemen-design - hade varit något!nya tissot seastar gmt men verkar vara us limited edtion?
Se etter stempler i metallet. Se her:Hur vet jag om farfars gamla tissot är i guld? Vilket jag tror
Jag har originallädret. Det är väldigt snyggt och bekvämt och kostar väl typ ingenting.Någon som har ett gummistrap till PRX:en eller läder kanske?
Sugen på något som komplement till länken
Jag tycker ofta att stållänk känns blingigt, jag är antingen g-shock eller dykare med gummi, eller en tunn dressare på läderband.Halloj. Jag är ganska ny i klocksammanhang och har en PRX (såg den och blev vips intresserad av klockor). Jag har bara använt den ett fåtal gånger och upplever den som lite "blingig", är det samma sak som gäller för alla klockor med stållänk eller är det något i PRXs finish som gör den extra shiiny?
Brukar handla om finishen på stålet, dvs borstat vs polerat. Moderna klockor har en tendens att vara väldigt polerade och upplevs därför mycket mer blingiga som PRXenHalloj. Jag är ganska ny i klocksammanhang och har en PRX (såg den och blev vips intresserad av klockor). Jag har bara använt den ett fåtal gånger och upplever den som lite "blingig", är det samma sak som gäller för alla klockor med stållänk eller är det något i PRXs finish som gör den extra shiiny?
PRX-länken har vinklar mellan länkbitarna som gör att den fångar ljus på ett speciellt sätt som får den att se ”blingig” ut. Gäller absolut inte alla stållänkar.Halloj. Jag är ganska ny i klocksammanhang och har en PRX (såg den och blev vips intresserad av klockor). Jag har bara använt den ett fåtal gånger och upplever den som lite "blingig", är det samma sak som gäller för alla klockor med stållänk eller är det något i PRXs finish som gör den extra shiiny?
Är blinget något som avtar med tiden?Brukar handla om finishen på stålet, dvs borstat vs polerat. Moderna klockor har en tendens att vara väldigt polerade och upplevs därför mycket mer blingiga som PRXen
Okej! Bra info, tack!PRX-länken har vinklar mellan länkbitarna som gör att den fångar ljus på ett speciellt sätt som får den att se ”blingig” ut. Gäller absolut inte alla stållänkar.
Kan väl hoppas de bara sparar till powermatic-releasen av 35mmUrsäkta men hur dramatiskt korkade är Tissot om de gör en 35 mm, som naturligtvis har som delmål att nå den kvinnliga halvan av världens kunder, men inte väljer att släppa den med den nya ljusblå tavlan?! Det är ju hål i huvudet som sådant som gör att Tissot ligger i loser-ändan av spektrat av Swatch Groups varumärken. Longines hade aldrig klantat bort ett sådant öppet mål.
(jag säger detta som en helt objektiv åskådare som inte alls absolut definitivt hade tänkt hugga på en skitsnygg ljusblå 35mm när den dök upp )
Det släppet ser man fram emot!Kan väl hoppas de bara sparar till powermatic-releasen av 35mm
Ursäkta men hur dramatiskt korkade är Tissot om de gör en 35 mm, som naturligtvis har som delmål att nå den kvinnliga halvan av världens kunder, men inte väljer att släppa den med den nya ljusblå tavlan?! Det är ju hål i huvudet som sådant som gör att Tissot ligger i loser-ändan av spektrat av Swatch Groups varumärken. Longines hade aldrig klantat bort ett sådant öppet mål.
(jag säger detta som en helt objektiv åskådare som inte alls absolut definitivt hade tänkt hugga på en skitsnygg ljusblå 35mm när den dök upp )
Är det bekräftat?Den ljusblåa 35mm kommer ju som automat om ett par månader.
Det var jag som läste slarvigt. Inlägget ovan sade blå, grön, svart men när jag gick vidare till reddit ser jag att ljusblå nämns där också. Ursäkt till Tissot, riktigt så korkade var de inte.Den ljusblåa 35mm kommer ju som automat om ett par månader.
Den syns på bild i mitt tidigare inlägg ifrån reddit. Så det är väl så bekräftat det kan bli just nu.Är det bekräftat?
Hade jag missat, grymt! Tack!Den syns på bild i mitt tidigare inlägg ifrån reddit. Så det är väl så bekräftat det kan bli just nu.