Fräsch!Fyller på med PRX, Ice blue
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fräsch!Fyller på med PRX, Ice blue
Varför inte kontakta någon av forumets "bandslöjdare" och göra ett eget?Behöver lite hjälp med att hitta ett läder/gummiband till min PRX, inte så sugen på att hosta upp nästan 2.000kr från Delugs.
Det är 35mm versionen och Tissot själva verkar endast sälja banden till 40mm versionen.
Har ni tips, eller kanske kan tänkas sälja era band, hojta gärna till
Att jag inte tänkte på det! Tack!Varför inte kontakta någon av forumets "bandslöjdare" och göra ett eget?
Ett alternativ, ping @danko .Att jag inte tänkte på det! Tack!
Lust att kanske pinga dem som gör detta om du redan vet vilka det är
Jag har 6767f och är förvånad hur bra kvalite det är på Bergeon. Inte behövt byta gaffel eller pinne ännu och den har fått jobba hårt. Jag kan också rekomendera "fine" som storlek på gaffeln. Klarat mig på den hittills. Inte kollat vad skillnaden är mot verktyget du kollat på, den är säkert också.Har gett bort en Gentleman till en kompis unge och har nu köpt ett läder på viklås så att han ska kunna variera mellan läder och länk. Men hur sjutton vet man vilket bandverktyg som är det rätta av Bergeon 6767F, 6767S eller 7776F? Tänkte köpa från Watchwear så @Feskarn kanske vet i och för sig?
Bergeon bandstiftsverktyg 7767F - Watchwear.se
Praktiskt bandstiftsverktyg för att lossa länken på din klocka eller för att byta band. Storlek F - Fine Bredd på gaffel: ca 1mmwatchwear.se
Jag har 6767f och är förvånad hur bra kvalite det är på Bergeon. Inte behövt byta gaffel eller pinne ännu och den har fått jobba hårt. Jag kan också rekomendera "fine" som storlek på gaffeln. Klarat mig på den hittills. Inte kollat vad skillnaden är mot verktyget du kollat på, den är säkert också.
Bergeon bandstiftsverktyg 6767F - Watchwear.se
Praktiskt bandstiftsverktyg för att lossa länken på din klocka eller för att byta band. Storlek F - Fine Bredd på gaffel: ca 1mmwatchwear.se
Toppen, tack för input! Det blev en 7767 nu då den också är 1mm.
Behöver lite hjälp med att hitta ett läder/gummiband till min PRX, inte så sugen på att hosta upp nästan 2.000kr från Delugs.
Det är 35mm versionen och Tissot själva verkar endast sälja banden till 40mm versionen.
Har ni tips, eller kanske kan tänkas sälja era band, hojta gärna till
Får väl hoppas!Det kommer inte i sommar då? Det skulle väll släppas nya på gummi (?) då
Ja gaffel och pinne är ju samma på 6767F och 7767F, dvs fine. Så det är endast det estetiska som skiljer de två verktygen.
Ja, 7767 var estetiskt tilltalande för mig. Håller tummarna att den hinner dyka upp innan fredag då det är kalas
Det har de gjort https://monochrome-watches.com/official-rubber-straps-tissot-prx-powermatic-80-hands-on-price/Det vore väldigt trevligt om Tissot tar fram en gummirem till PRX. Delugs variant lyfter klockar mkt, men är tyvärr lite dyr.
Vilken blev det?Hjälp mig välja storlek: 35 alt 40 i guld. Har 40 i stål och den passar min arm bra. Men blir kanske lite väl fläskig i 40 mm guld?
40mm stål för referens
Det har de gjort https://monochrome-watches.com/official-rubber-straps-tissot-prx-powermatic-80-hands-on-price/
Tyvärr verkar det bara vara vitt och svart? Kolla med närmsta AD så kan de säkert beställa åt dig. Tycker vita ser för off white ut tyvärr annars hade den nog matchat fint med ljusblå tavlan.
Mitt klockintresse har svalnat rätt mycket men tänkt att om en ljusblå PRX powermaric 80 släpps blir det en ny klocka och fick inte reda på detta förrän nån dag sen. Men tycker den ser lite för ljus ut. Får dra och kolla på en i butik.
Det vita gummibandet verkar vara kritvitt och inte off white. Bild från nätet på den vita PRX:en med full lume dial:Det har de gjort https://monochrome-watches.com/official-rubber-straps-tissot-prx-powermatic-80-hands-on-price/
Tyvärr verkar det bara vara vitt och svart? Kolla med närmsta AD så kan de säkert beställa åt dig. Tycker vita ser för off white ut tyvärr annars hade den nog matchat fint med ljusblå tavlan.
Mitt klockintresse har svalnat rätt mycket men tänkt att om en ljusblå PRX powermaric 80 släpps blir det en ny klocka och fick inte reda på detta förrän nån dag sen. Men tycker den ser lite för ljus ut. Får dra och kolla på en i butik.
Vilken blev det?
Förutom att jag tycker den verkar sitta perfekt, så är ju 35mm i linje med originaletSlog till på en 35a, Riktigt läcker! Känns lite liten just nu måste jag säga men misstänker att man vänjer sig ganska snabbt. Får se om man inte uppgraderar till en automat senare till sommaren om det dyker upp några.
Slog till på en 35a, Riktigt läcker! Känns lite liten just nu måste jag säga men misstänker att man vänjer sig ganska snabbt. Får se om man inte uppgraderar till en automat senare till sommaren om det dyker upp några.
Kanske sagts innan men fick bekräftat av AD idag att automatisk prx 35 kommer i sommar! Svart, blå, grön våffeltavla sades det