• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Moorflax

Patek
2-Faktor
Överraskade sonen med denna Visodate i helgen. @eriksonurhandel hjälpte mig med att få fram det snygga och sköna Hadley-Roma meshet. Passar som handen i handsken!

WP_20161113_10_49_33_Pro.jpg


WP_20161113_10_48_33_Pro.jpg
Citerar mig själv och bifogar en bild som det ser ut nu.
Tveksam kvalitet på det Hadley Roma-meshet va? :confused:

WP_20170315_07_13_57_Pro.jpg
 

Grovarn

Breitling
Snygg klocka! Alltid varit svag för daydate med hela veckodagen.

Ja den har vuxit till att bli min go-to vardagsklocka, gillar speciellt att de matchat datumskivorna till urtavlans mattsvarta nyans. Vita datumskivor på svarta urtavlor är tyvärr en alldeles för vanlig företeelse och en ren synd.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Blev den stolta vinnaren till den här Tissot PR-516, som dock saknar sin bezel. Hur svårt är det att få tag på en ny? I väntan på att den ska anlända så bifogar jag en bild från annonsen.
tissot pr 516.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Blev den stolta vinnaren till den här Tissot PR-516, som dock saknar sin bezel. Hur svårt är det att få tag på en ny? I väntan på att den ska anlända så bifogar jag en bild från annonsen.
tissot pr 516.jpg
Blir nog inte det lättaste, du fr tråla bukten och lägga in en sparad sökning.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Ja, jag har börjat ana det... Kanske är en dum fråga men krävs det att det är en bezel specifikt för modellen eller passar vilket som så länge det är samma storlek?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, jag har börjat ana det... Kanske är en dum fråga men krävs det att det är en bezel specifikt för modellen eller passar vilket som så länge det är samma storlek?
Tror nog det lättaste är att hitta en korrekt tissot. Blir nog varken bra, billigare eller lättare att hitta en som inte är tissot men som passar. :)
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Provade Tissot tradition automatic small second (T063.428.16.038.00) förra veckan. Någon som har den? Ruggigt nära ett köp för mig men blev en Visodate istället.
 

Leafvalley

Cartier
Ställer om datumet på T60 då den inte använts på ett bra tag, typ 7-8 månader. Så nu har jag lovat bort den till en yngre generation av klockälskare, inte pojkspolingen i bakgrunden som är blotta 3 år...
DSC_0247.JPG
 

sjostedt

Breitling
Hej vänner,

Någon av er som vet om det finns något gummiband som funkar på min Tissot couturier?
 

Bilagor

  • IMG_1434.JPG
    IMG_1434.JPG
    183.8 KB · Visningar: 31
Topp