Var ute efter ett dressigare ur, stiligt och fint, i prisklassen 3-5 k. Jag vände mig snabbt till tre märken: Seiko, Certina och Tissot. Då min första klocka jag köpte själv var en Tissot har jag alltid haft en speciell relation till märket.
Efter några veckors intensiva sökningar på märkena och besök i diverse klockaffärer föll valet till slut på en
Tissot LeLocle Powermatic 80. Bilder deån paketöppningen igår.
Valet föll på läderband just för att få det lite mer dressat. Jag vet, man ska köpa på länk och sen köpa läderbandet löst, men nu blev det tvärtom.
Första intrycken: otroligt vacker urtavla och välsigt välgjord. Är medveten om att dressur kanske ska ha ”renare” urtavlor, men föll verkligen för denna och tycker den är dressad nog för mig.
En avslutande nytagen bild på skönheten!
Efter några veckors intensiva sökningar på märkena och besök i diverse klockaffärer föll valet till slut på en
Tissot LeLocle Powermatic 80. Bilder deån paketöppningen igår.
Valet föll på läderband just för att få det lite mer dressat. Jag vet, man ska köpa på länk och sen köpa läderbandet löst, men nu blev det tvärtom.
Första intrycken: otroligt vacker urtavla och välsigt välgjord. Är medveten om att dressur kanske ska ha ”renare” urtavlor, men föll verkligen för denna och tycker den är dressad nog för mig.
En avslutande nytagen bild på skönheten!