Denna skönhet idag
Black betty Är det ljuset som leker med texten? Framstår som mörkare än vanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna skönhet idag
Ljuset spelar säkert in en aning men upplever den som mycket dovare än vad produktbilderna visar, färgen är väldigt grå.Black betty Är det ljuset som leker med texten? Framstår som mörkare än vanligt.
Nu har jag anslutit till Powematic 80-familjen - det blev en grön 40 mm. Mycket klocka för pengarna tycker jag hittills efter två veckor.
Två funderingar:
- Hur mycket drar era? -4 s/dygn på min
- Har någon lämnat in på standardservice än? Hur mycket kostade det? Och fick ni någon klarhet i frågan om hela verket byts ut m.t.p. plastkomponenter?
Fridens
Ljuset spelar säkert in en aning men upplever den som mycket dovare än vad produktbilderna visar, färgen är väldigt grå.
Min PRX 35mm ligger däromkring. Om den får vila någon dag så har jag noterat att den tappar minst när den ligger med 9:an uppåt. Ligger den med tavlan upp så tappar den ca -5s/dygn.
Snygg! Vilket/vilka år är dessa ifrån?Tycker den här är så cool! Imponerad av detaljerna och kvalitén hos Tissots äldre dykare. Måste bara hitta något schysst gummi nu!
Tackar, har för mig tidigt 2000!Snygg! Vilket/vilka år är dessa ifrån?
Det måste väll ändå anses som väl godkänt i den prisklassen?Min PRX 35mm ligger däromkring. Om den får vila någon dag så har jag noterat att den tappar minst när den ligger med 9:an uppåt. Ligger den med tavlan upp så tappar den ca -5s/dygn.
Är luggbredden på den också, den lite trixiga storleken, 19mm?Tycker den här är så cool! Imponerad av detaljerna och kvalitén hos Tissots äldre dykare. Måste bara hitta något schysst gummi nu!
Har ett nästintill oanvänt blått gummi, 19mm, som jag gärna skänker bort ifall det kan komma till användning. Köptes till en PRS200. Pm:a isfTycker den här är så cool! Imponerad av detaljerna och kvalitén hos Tissots äldre dykare. Måste bara hitta något schysst gummi nu!
Ja det tycker jag och när den bärs så ligger den betydligt bättre än så.Det måste väll ändå anses som väl godkänt i den prisklassen?
Eftersom du nu frågar... Jag säger kvarts!Hej, är inne på att köpa mig en PRX, kikade först på powermatic men är nu osäker då jag vill ha en quartz klocka till samlingen och är nu lite mer inne på ”vanliga” PRX. Vad känner ni som äger PRX? Är även quartz ett bra alternativ eller är det powermatic man ska slå till på?
Allt gott, Folke
Kör quartz! Ultimata slippa-tänka-och-bara-köra klockan, bärs säkert i snitt varannan dag för mig.Hej, är inne på att köpa mig en PRX, kikade först på powermatic men är nu osäker då jag vill ha en quartz klocka till samlingen och är nu lite mer inne på ”vanliga” PRX. Vad känner ni som äger PRX? Är även quartz ett bra alternativ eller är det powermatic man ska slå till på?
Allt gott, Folke
Tack för svar! Då blir det nog att slå till på en quartz!Kör quartz! Ultimata slippa-tänka-och-bara-köra klockan, bärs säkert i snitt varannan dag för mig.
Seastar är modellserien, men det fanns många utföranden i den serien (som fortfarande finns). Även om baklocket är helt slätt kan det finnas siffror på insidan som kan avslöja något, även urverket... Börja med att öppna baklocket och fota det du ser där så kanske du kan få mer vägledning.Hej. Mitt första inlägg här. Alltid nervöst första gången man skriver på nya forum man ska lyckas skämma ut sig på nåt vis. Hursomhelst så köpte jag denna klocka billigt på auktion för några år sedan. Men är det nån som vet vilken modell det är och ungefär vilken år? Om det ens är en Tissot eller nån som bara bytt ut urtavlan nångång i tiden? Baksidan på botten är helt slät.