• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

ajfa

Cartier
2-Faktor
Två snabba!
Väldigt fin tavla. Bättre helhet jämfört med kvartsaren då automatverket ger den lite tyngd.
IMG_9911.jpeg
IMG_9913.jpeg
Ser framemot att testa! Och som jag nämnt flera gånger tidigare - ge mig en helguldare!!
 

Carlwahlstrom

Breitling
Tjena! Är ny här och tänkte bara slänga ut en liten fråga om det är okej. Är det möjligtvis någon som har en Tissot PRX Quartz till salu? (helst svart eller blå urtavla):)
 
Senast ändrad:

Sundsvall

Breitling
2-Faktor
Nya sommarklockor från Tissot. Glad design.

Här finns mer info: https://timeandtidewatches.com/tiss...eral-with-a-new-forged-carbon-case-live-pics/

D9D6943C-CB53-4B8D-9FFC-B285EFD8797A.jpeg


Så här ser originalet ut

Tissot Delete.jpg


Och t.o.m. på natten är den färgglad.

0484FA24-D2F1-4BF3-9F66-17368AC7F731.jpeg
Me like! Ser trevlig och lätt ut.

Finns även mer info på Tissot's officiella sida. Ser ut att lista strax över 12k.
 
Efter att ha sumpat min Squale som användes dagligen, så föll valet på denna som ersättare. Otroligt nöjd såhär långt!
 

Bilagor

  • CEFAEE8E-7D64-40E1-8A39-C8D20B8B4ED9.jpeg
    CEFAEE8E-7D64-40E1-8A39-C8D20B8B4ED9.jpeg
    410.4 KB · Visningar: 26

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker du såhär en vecka eller två ?
Tycker den är skitbra 😊
Jag tycker den är superbra. Satt på 24/7 hela semestern och klarade av allt man utsatte den för från bad i pool och hav till fina middagar. Har svårt att hitta en motsvarande integrerad klocka som kan slå den. I nuläget känns det verkligen som en keeper. Ser verkligen framemot att kunna byta band när Delugs och förhoppningsvis Tissot kommer ut med dessa :D
 

Oskar

Omega
Jag tycker den är superbra. Satt på 24/7 hela semestern och klarade av allt man utsatte den för från bad i pool och hav till fina middagar. Har svårt att hitta en motsvarande integrerad klocka som kan slå den. I nuläget känns det verkligen som en keeper. Ser verkligen framemot att kunna byta band när Delugs och förhoppningsvis Tissot kommer ut med dessa :D
Blir så taggad på den, men lite mkt med 2 prx 35or då jag redan har guldisen. Så måste nog välja här 😂

Ev. Väntar jag och ser hur CW twelve blir i 36 mm
 

SörenWarg

Omega
2-Faktor
Blir så taggad på den, men lite mkt med 2 prx 35or då jag redan har guldisen. Så måste nog välja här 😂

Ev. Väntar jag och ser hur CW twelve blir i 36 mm
Visste inte att CW Twelve kommer i 36mm, spännande! Jag tycker personligen att urtavlorna på PRX är snyggare, både i färg och struktur. Skulle vara intressant att se en Twelve irl dock :)
 

DrDre

Patek
Visste inte att CW Twelve kommer i 36mm, spännande! Jag tycker personligen att urtavlorna på PRX är snyggare, både i färg och struktur. Skulle vara intressant att se en Twelve irl dock :)

Jag är också sugen på ngn av PRX eller Twelve, men kommer att vänta tills det kommer fler olika gummiband till PRX och den mindre Twelve. Det finns även med en tredje klocka på listan, Nivadas F77. 37mm och ung samma pris som Twelve.

4E826D42-185A-47F6-A0E4-4BF2CA09B778.jpeg
 

SörenWarg

Omega
2-Faktor
Jag är också sugen på ngn av PRX eller Twelve, men kommer att vänta tills det kommer fler olika gummiband till PRX och den mindre Twelve. Det finns även med en tredje klocka på listan, Nivadas F77. 37mm och ung samma pris som Twelve.

4E826D42-185A-47F6-A0E4-4BF2CA09B778.jpeg
Nivadan är också riktigt snygg, en lite mer råare känsla med skruvarna tycker jaga. Undrar hur den bärs, såg inget Lug to lug mått men den verkar lite tjockare. Hursomhelst, tre riktigt fina klockor.
 
Topp