• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har för mig att det fanns ett läge där skärmen kunde vara nedstängd, precis som på Aerospacen. Men minns kanske fel.

Skärmen slocknar efter några dagar om man låter bli knapparna. Finns tyvärr inget sätt att släcka den manuellt.
Sökte lite på detta och fann svar. Håller man övre vänstra (kl 10) pusher intryckt så släcks displayen medans visarna tickar vidare. Sen om man trycker på vad som helst så tänds den igen i det läge den var. Har manual men den nämner inget om detta. Nej, slocknat av sig självt har den aldrig gjort. Ping @seikodiverr att jag funnit svaret.

Klockan är ju från sent 90-tal så kan vara att den någon gång fått urverket bytt till en uppdaterad version.

5A9A734A-4D12-4C3C-B9FC-789DFC4867DA.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Sökte lite på detta och fann svar. Håller man övre vänstra (kl 10) pusher intryckt så släcks displayen medans visarna tickar vidare. Sen om man trycker på vad som helst så tänds den igen i det läge den var. Har manual men den nämner inget om detta. Nej, slocknat av sig självt har den aldrig gjort. Ping @seikodiverr att jag funnit svaret.

Klockan är ju från sent 90-tal så kan vara att den någon gång fått urverket bytt till en uppdaterad version.

5A9A734A-4D12-4C3C-B9FC-789DFC4867DA.jpeg

PXL_20220514_071750799.PORTRAIT.jpg


Minns inte heller att skärmen stängdes av automatiskt om man lät den vara i några dagar.

Saknar min X-33a ibland men köpte en utan länk och köpa länken löst kostade nästan lika mycket som själva klockan.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
PXL_20220514_071750799.PORTRAIT.jpg


Minns inte heller att skärmen stängdes av automatiskt om man lät den vara i några dagar.

Saknar min X-33a ibland men köpte en utan länk och köpa länken löst kostade nästan lika mycket som själva klockan.
Köpte den i Augusti och tänkte att den blir nog inte blir så långvarig men gillar den för mycket för att släppa den. Har länk men fann att den passade som hand i handske på detta gummi så det sitter på för jämnan. Ruskigt cool klocka, mer än Aerospace men förstås mindre GADA.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Sökte lite på detta och fann svar. Håller man övre vänstra (kl 10) pusher intryckt så släcks displayen medans visarna tickar vidare. Sen om man trycker på vad som helst så tänds den igen i det läge den var. Har manual men den nämner inget om detta. Nej, slocknat av sig självt har den aldrig gjort. Ping @seikodiverr att jag funnit svaret.

Klockan är ju från sent 90-tal så kan vara att den någon gång fått urverket bytt till en uppdaterad version.

5A9A734A-4D12-4C3C-B9FC-789DFC4867DA.jpeg
Ah. Då verkar det fungera helt annorlunda på min gen 3. Lite synd. Jag skulle verkligen vilja kunna släcka skärmen.
05CBE5F0-3CEC-4142-B0A4-084A03B82C15.jpeg
 

Giovanni

Breitling

Bilagor

  • 2784-20703-abp-01.jpg
    2784-20703-abp-01.jpg
    61.4 KB · Visningar: 14

aquvist

Cartier
2-Faktor
Frustrerande att inte hitta tillräckligt med info kring det du behöver veta.
Jag är tyvärr ganska novis inom ämnet men när jag närgranskar klockan så ser allt ut att vara i titan.
Men helgarderar med att jag kan ha fel.
Jo jag köpte ju 3 så kan hända att jag släpper en utav dom ;)
Bara för info, fick svar av en Youtuber som tydligen fått kontakt med Elshan (Zelos grundare)

1672387224474.png


Även dagens klocka :)
1672387490792.png
 

Geparden

Audemars
Köpte den i Augusti och tänkte att den blir nog inte blir så långvarig men gillar den för mycket för att släppa den. Har länk men fann att den passade som hand i handske på detta gummi så det sitter på för jämnan. Ruskigt cool klocka, mer än Aerospace men förstås mindre GADA.
Får man fråga vilket gummi det är? Såg ut att passa fint till.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
2050D080-E863-436E-8434-7980F85065E3.jpeg


Lyckades få tag på begagnat viklås i titan så nu är denna komplett 😃

Har ett favoritband i läder som skulle behöva få tag på ett törnlås i titan och 22mm, någon som vet vart det går att hitta? 😳
Ska sitta på denna klocka så ”paneraistyle” går bort!
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Den är lite av en forumslampa den där 😂
Har koll på många tidigare ägare men alltid kul att hitta en till 😃
När ägde du denna? ☺️
Haha jo, jag hade den från Juni 2021 till December 2021, kom aldrig över att den saknade länk och att en ny länk kostade typ som klockan i sig så bytte sen bort den mot en Astron istället, svart/gula oem armbandet köpte jag i Philadelphia iaf.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Haha jo, jag hade den från Juni 2021 till December 2021, kom aldrig över att den saknade länk och att en ny länk kostade typ som klockan i sig så bytte sen bort den mot en Astron istället, svart/gula oem armbandet köpte jag i Philadelphia iaf.
Jag föredrar normalt sett alltid länk även om det är kul att byta band lite då och då och då men detta är faktiskt en av få klockor som jag gillar bättre på gummi 😍
Svart/gula bandet är riktigt skönt 👍
 
Topp