• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

Var det jag förväntade mig :rolleyes:
Vart tvungen att börja googla om det gick att plätera titan, iochmed att jag sett någon polaris som var pläterad.
Denna var ju riktigt cool.
Har du verkligen sett en pläterad polaris? Har aldrig jag gjort. Denna är verkligen helt tokig, inte bestämt mig riktigt vad jag tycker om den än. Vet dock att jag gillar min större multifunktionsmodell i titan.

Har du verkligen sett en pläterad polaris? Har aldrig jag gjort. Denna är verkligen helt tokig, inte bestämt mig riktigt vad jag tycker om den än. Vet dock att jag gillar min större multifunktionsmodell i titan.
Trodde jag hade sett pläterad mittbitar på en stållänk till en Olympia polaris. Men det kanske är solida där med?

Styrka är kvaliten, dyklåset (har dock inte dykt med det), Titaniumet, gryma "klick" på bezelen, "verktygs" looken, storleken passar mig perfekt, verket som håller tiden (har inte mätt men har inget att klaga på), inte en massa text som Pelagosen med in-house verke hart. Helt enkelt en grym klocka.
Svagheter, kommer inte på något. Antar att klockan passar mig utmärkt.
Den är snygg men tycker den är rätt tung för att vara en titan.. o_O

Lite svalt intresse, postar samlingen här istället
DSC_0196.JPG

Hur nära en MM300 kommer Seiko Shogun egentligen? Vore ju drömklockan? MM300 I titan med Diashield. Så snygg. Plus att den ser skön ut.
Shogun är inte nära MM300. Varför?
Verket. 6R15 blir man inte glad av. MM300 har ett GS-verk som går stabilt.
Tanlan. Den är riktigt fin hos MM300. Shogun är vad förväntar sig hos en klocka i den prisklassen.
Lystern och djupet i kombination glas/tavla. En stor del av behållningen hos MM300, och inget speciellt alls hos Shogun.
Visarna är mer påkostade hos 300:an.
Spännet är bättre hos 300:an men fortfarande sådär.

Det sagt så är Shogun också trevlig och ser ut som Seikos svar på Submariner. Men som vanligt får man vad man betalar för.
Min bild är att MM300>>Shogun.

Tillbaka
Topp