• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

FunderarN

Omega
2-Faktor
image.jpg
Fick hem denna idag, aldrig haft en titanare förut, sjukt hur lätta de är!! Någon som har lite tips på smidigt sätt att putsa upp repor på den?:)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Cool. Gammal? Visare o tavla ser inte ut att ha riktigt samma ålder?
-98 eller -99 tror jag, visare och tavla är mer lika i verkligheten än på bilden och det är inte omöjligt att de är original. Då jag är långt ifrån förste ägare så är allt gissningar. Det jag vet är att de inte byttes vid senaste service i alla fall:)
B5A10B0E-A457-44A4-9B9E-5AF3C915DCC8.png
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
-98 eller -99 tror jag, visare och tavla är mer lika i verkligheten än på bilden och det är inte omöjligt att de är original. Då jag är långt ifrån förste ägare så är allt gissningar. Det jag vet är att de inte byttes vid senaste service i alla fall:)
B5A10B0E-A457-44A4-9B9E-5AF3C915DCC8.png
Kul! Vintagepanna tycker jag inte man ser så ofta. Kanske för att jag inte tittar ditåt iofs. Fräsig, hur som helst!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det finns några tritiumpannor på forumet, bara hänga lite i Paneraitråden så dyker dom upp med jämna mellanrum:)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Slänger in en bild på min relativt nyligen flippade Zenith Defy Classic i titan.
Min första och hittills ända titanklocka.

Jag upplevde själva materialet titan som skönare mot huden än stål, fler som upplever samma?
Eller är det bara att klockan i sig var lätt och satt bra?

6B916702-D23E-43C5-B5EE-A9C04989CFEF.jpeg
 

charles_swe

Breitling
Slänger in en bild på min relativt nyligen flippade Zenith Defy Classic i titan.
Min första och hittills ända titanklocka.

Jag upplevde själva materialet titan som skönare mot huden än stål, fler som upplever samma?
Eller är det bara att klockan i sig var lätt och satt bra?

6B916702-D23E-43C5-B5EE-A9C04989CFEF.jpeg

Fint. Var har den för referensnummer?
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Jag har bara en bild, försökte ta några nu men klockan kommer inte till sin rätt i skenet av en lampa :(.
Får se om jag kan ta några fler i helgen.
 
Topp