• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watchie

Patek
2-Faktor
Omega o Helson idag, shit packade 110 godispasar inatt med frun. 110 kids anmalda till trick o treat i em
E175CB32-8AD7-4FBC-9F09-9218C2C57FB7.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Olsson

Cartier
Loggan ser ju lite ut som en mix av Millennium Falcon och skeppen i Independence day :) :)
Clean!

Som jag alltid har sagt, skulle Darth Vader ha klocka så är det denna. Blå ljussabel som sekundvisare och allt :D.
mb5cqlQ.jpg


Uppendarligen fler än jag som får lite Star Wars-vibbar av deras logotyp, och vissa element i klockorna.

Har under en tid varit oerhört sugen på en Hamtun Nanok, begäret blir inte mindre direkt av detta snack ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inte sett den Hamtun förut, men letade upp modellerna nu. Fann till min besvikelse att det var lite snyggare med bara loggan. Riktigt tufft med bara loggan. Har gärna sett en no-date på den också. H1, alltså. Men den går inte att köpa längre, om man nu skulle vilja köpa på sig ytterligare en klocka (vilket detta forum verkar vilja få en att ständigt göra)?
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ingen som slagit till på den vita än?
https://www.christopherward.co.uk/c65-anthropocene-3
£1095 med länk är £100 dyrare än de vanliga varianterna men visst gäller koden 100CW19 tom. idag?
c65-41agm1-s0kw0-b0_angle_1.jpg


EDIT: Koden gäller.


EDIT2: I dagens valutakurs motsvarar ett köp i £ 12425 SEK. Om man väljer EUR med rabattkod 120CW19 blir totalsumman €1250 vilket motsvarar 13437 SEK.

Är det ingen som ska slå till? o_O;)
 
Senast ändrad:

cycleMagnus

Panerai
Inte sett den Hamtun förut, men letade upp modellerna nu. Fann till min besvikelse att det var lite snyggare med bara loggan. Riktigt tufft med bara loggan. Har gärna sett en no-date på den också. H1, alltså. Men den går inte att köpa längre, om man nu skulle vilja köpa på sig ytterligare en klocka (vilket detta forum verkar vilja få en att ständigt göra)?
Nej nej, ställ dig nu sist i kön :)
Vi får väl tråla alla forum och leta begagnat :(
 
Senast ändrad:

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Älskar den luftflaskan som Citizen har på sina Promaster-modeller! Doxa har ju ngt liknande, men den där tar fan priset!
Det är en helt lumad tavla va?

Lite kuriosa, när jag tog dykcert i det militära så lät vår instruktör oss veta att det inte heter "tub", utan flaska. Han menade att man inte simmade runt med "Kalles kaviar på ryggen!" :D Vad som dock är korrekt vete fasen...
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Älskar den luftflaskan som Citizen har på sina Promaster-modeller! Doxa har ju ngt liknande, men den där tar fan priset!
Det är en helt lumad tavla va?

Lite kuriosa, när jag tog dykcert i det militära så lät vår instruktör oss veta att det inte heter "tub", utan flaska. Han menade att man inte simmade runt med "Kalles kaviar på ryggen!" :D Vad som dock är korrekt vete fasen...
Ja visst är det en spektakulär detalj! Hade ingen aning om det. Blev positivt överraskad när jag köpte Certina DS200 nyutgåvan, men detta var ännu bättre!

Ja, det är den med helt lumad tavla! Ska visst inte tillverkas mer, så det är lite kul att ha kommit åt en.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Låter som att du aldrig kommer släppa den vidare, attans :)
Hur reptålig är den, som obehandlad titan brukar vara?

Jag tror den stannar länge iaf :)
Repat länken en del på sina ställen, fördelen med senaste generationen är ju mkt mer reptåligt titan. Men den ska användas och går ju fixa till titan med, keramisk bezel är ju ett plus på den. Rekommenderad H1 varmt iaf :pompus:
 
Topp