• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Von_vettet

Omega
2-Faktor
Hallå!

Håller på att se över farfars gamla guldklocka, en omega geneve från -76. Som jag förstått så ska det sitta en metallpackning i den, men just nu sitter det ingen alls, så hela verket rör sig när man försöker ställa datum/tid. de nyare modellerna har en plastring som jag har förstått det, så är det någon som sitter på en metallring månne?
 

rogart-63

Patek
Hallå!

Håller på att se över farfars gamla guldklocka, en omega geneve från -76. Som jag förstått så ska det sitta en metallpackning i den, men just nu sitter det ingen alls, så hela verket rör sig när man försöker ställa datum/tid. de nyare modellerna har en plastring som jag har förstått det, så är det någon som sitter på en metallring månne?
Du får ta en bild så vi ser vad det är för packning du menar?
 
Senast ändrad:

Von_vettet

Omega
2-Faktor
Jag önskar jag kunde ta en bild av packningen, problemet är att det inte ens satt någon i den. Så jag famlar lite i blindo just nu.
 

DrKlocka

Audemars
Sökes:
ETA 1080 - Uppdragsaxel.
AS 1803 - Fjäderhuskärna, spärrhjul och skruv till spärrhjul (den som skruvas ned i fjäderhuskärnan). Kan tänka mig köpa ett helt verk om ni inte orkar plocka isär.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Någon som sitter och håller på en krona och uppdragsaxel för denna?

Certina 28-10 i boett ”024”.

Inga uddaprylar, för all del. Men jag tänkte att frågan kunde ställas här innan man tar det vidare. :)

61C8C0B5-5566-44C5-B30B-A03AAEB9AAAF.jpeg


0480E21F-A1F2-49B1-8BB5-BDD19F91E265.jpeg
 

Martin Lovasz

Audemars
Hehe, tänk att jag hade på känn att @Martin Lovasz namn skulle komma upp - på ett eller annat sätt.

Hur är det Martin? Har Roger norpat, eller har du delar du kunnat tänka dig att avyttra?
Det har jag säkert och återkommer när jag grävt fram dem. 7001.024 användes flitigt av Certina och i värsta fall tar jag en redan klar bom/kron kombo från en skrotad klocka.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det har jag säkert och återkommer när jag grävt fram dem. 7001.024 användes flitigt av Certina och i värsta fall tar jag en redan klar bom/kron kombo från en skrotad klocka.

Toppen! Vem behöver Cousins när man har en Martin! ;)
Bara att hojta i PM om du hittar, så tar vi resten där.

Denna låg egentligen ”i periferin” på en lot jag köpte för en annan klocka, men den var ju ganska trevlig med sina blånerade visare och fina tavla!
 

DrKlocka

Audemars
Söker regel och regelskruv till en Certina 320. Kanske något Certina-oraklet @Martin Lovasz har på lager?
Söker även ett gånghjul till en Eterna 1239 TC och en balansaxel alt. komplett balans till Eterna 1448 UX.
 

Fadershan

Patek
Söker regel och regelskruv till en Certina 320. Kanske något Certina-oraklet @Martin Lovasz har på lager?
Söker även ett gånghjul till en Eterna 1239 TC och en balansaxel alt. komplett balans till Eterna 1448 UX.

R

Regel med regelskruv har jag så det skall jag plocka fram senare ikväll.

Ceetina 320 har jag em hel del av, gillar verket. Ska jag kika efter delarna så vi kan dela lite på "bördan" med delar? :)
 

rogart-63

Patek
Söker regel och regelskruv till en Certina 320. Kanske något Certina-oraklet @Martin Lovasz har på lager?
Söker även ett gånghjul till en Eterna 1239 TC och en balansaxel alt. komplett balans till Eterna 1448 UX.
Sista är nog inte så lätt. Kolla med Ånge urdelar. Blev förvånad då dom hade Eterna delar jag sökt efter i ett halvår. Kolla med @Exxet han har ev en 1249T . Tror det kan vara en del delar som passar sinsemellan.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Hej, är det någon som sitter på en sats med visare i samma stil som den ena som är kvar? Felsa 692, stlk 1.50X0.90X0.20. Längd på timvisaren är 8,5mm från senter, gissar minutvisaren borde va runt 11mm? Behöver också ett nytt plexi, 271. Lite för mycket att hoppas att hitta ett med rund cyclop på insidan....?

IMG_20180604_215457.jpg
 

rogart-63

Patek
Hej, är det någon som sitter på en sats med visare i samma stil som den ena som är kvar? Felsa 692, stlk 1.50X0.90X0.20. Längd på timvisaren är 8,5mm från senter, gissar minutvisaren borde va runt 11mm? Behöver också ett nytt plexi, 271. Lite för mycket att hoppas att hitta ett med rund cyclop på insidan....?
IMG_20180604_215457.jpg

Kan ha nåt liknade iallafall tror jag . Påminn mig imorgon . Varit lite mycket ett par dagar så glömmer bort det.
 
Senast ändrad:

Alruts

Rolex
Pledge Member
Hej, va bra @rogart-63 Behöver ju inte vara helt samma, bara stilen liknar. Har bara en sats i guld själv män tycker inte det passar med silver index. Kan du PMa mig om du hittar?
 
Topp