Martin Lovasz
Guld
Jag har ett antal Felsa Bidynator klockor så jag skall se om någon är ful nog att bli donator.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade du inte massa Citizen skrot oxå Fick in en Caravelle DP11 med trasig spiral. Såg att det var samma som gamla manuella Citizen 0241 och 1800-1802 mm .Jag har ett antal Felsa Bidynator klockor så jag skall se om någon är ful nog att bli donator.
Får kolla.Hade du inte massa Citizen skrot oxå Fick in en Caravelle DP11 med trasig spiral. Såg att det var samma som gamla manuella Citizen 0241 och 1800-1802 mm .
Det är lungt. Slog mig bara att du skrev nåt häromdagen att du hade lite Citizen skrot.Får kolla.
Mycket just nu så lite tålamod bara.
Ett sånt glas kan du nog hitta hos https://www.tiptopcrystals.com/
Har någon en co 586 liggandes?
Eller kanske Enicar org länk?
Tveksamt. Har delar men om det är komplett vet i tusan. Säkert sönderplockat som allt annat. Kollar direkt.Någon som sitter på ett komplett Baumgartner 158 verk?
Behöver inte vara helt komplett, men nästan. Har lite delar kvar sedan jag plockade isär den för ett par år sedan.Tveksamt. Har delar men om det är komplett vet i tusan. Säkert sönderplockat som allt annat. Kollar direkt.
Har två stycken kompletta. En med tavla och visare. Den andra saknar nog datum m.m . Annars komplett. Vad jag kan se nu. Så det kan vi nog lösa Johan.Tveksamt. Har delar men om det är komplett vet i tusan. Säkert sönderplockat som allt annat. Kollar direkt.
Grymt!Har två stycken kompletta. En med tavla och visare. Den andra saknar nog datum m.m . Annars komplett. Vad jag kan se nu. Så det kan vi nog lösa Johan.
Ingen går men bägge har bra balans . Tavlan stod det stanley på Den har ganska mycket junk och damm i sig . Så en rengörning bör den funka fint igen. kanske tweeka spiralen lite men annars såg det okay ut, Skickar dig ett PM imorgon.Grymt!
Funkar något av dem?
Har visare, tavla och boett. En sicura "dykare".
Letandet pågår men de tre jag hittills hittat i mina gömmor hade alla visare i guld.Hej, är det någon som sitter på en sats med visare i samma stil som den ena som är kvar? Felsa 692, stlk 1.50X0.90X0.20. Längd på timvisaren är 8,5mm från senter, gissar minutvisaren borde va runt 11mm? Behöver också ett nytt plexi, 271. Lite för mycket att hoppas att hitta ett med rund cyclop på insidan....?
Snygg kronograf. Det kanske går att hitta nåt som passar. Du får mäta ytterdiameter och innerdiameter å tråla på nätet . Brukar vara supersvårt. Men har du tur så kanske det finns nån Rolex eller Seiko Am insert som passar. Och ser bra ut.Letar efter inlägg till denna Roamer Stingray. Tips någon?
Tack! Ska mäta och leta.Snygg kronograf. Det kanske går att hitta nåt som passar. Du får mäta ytterdiameter och innerdiameter å tråla på nätet . Brukar vara supersvårt. Men har du tur så kanske det finns nån Rolex eller Seiko Am insert som passar. Och ser bra ut.
Har 308 men det är nog lite lägre än ditt och annan profil.Ett sådant här glas kanske någon har liggande, diameter 30,7 mm, ska sitta på en Eterna, det här satt på (trasigt)
Tack men har beställt ett par st. redan.Har 308 men det är nog lite lägre än ditt och annan profil.
Hänger inte riktigt med... Vad för knopp/orange ring?Hjälp! Har gjort rent urtavlan och fixat glaset på min Enicar, men till min fasa ser jag att knoppen på sekundvisaren saknas! Alltså den orangea ringen, se bild.
Går det att hitta ersättare?
Har två visare från en gammal Citizen som är liknande dessa. Kan det vara nåt? Slakta en klocka för reservdelar .Hej, är det någon som sitter på en sats med visare i samma stil som den ena som är kvar? Felsa 692, stlk 1.50X0.90X0.20. Längd på timvisaren är 8,5mm från senter, gissar minutvisaren borde va runt 11mm? Behöver också ett nytt plexi, 271. Lite för mycket att hoppas att hitta ett med rund cyclop på insidan....?
Hänger inte riktigt med... Vad för knopp/orange ring?
Konstigt att den över delen lossnat. Det där är ju röret som visaren sitter på. Den går upp och klämmer fast själva visaren.
Kan tyvärr inte korrekta namnet för den delen. Men jag har ringat in den saknade delen för tydlighetens skull. Där den satt, ser man nu endast toppen på bommen visarna är fästa på.
Jag har hittat ett företag som säljer identiska sekundvisare, men jag vet inte om den lilla delen ingår. Och om den enbart är en dekorativ del eller om den faktiskt hjälper visarna att "sitta på plats".
Har två visare från en gammal Citizen som är liknande dessa. Kan det vara nåt? Slakta en klocka för reservdelar .
Kan kolla . Lite osäker.Någon som har en fräsch balansspiral till ETA 1120? Kan köpa komplett balans eller verk om så behövs. Tänkte beställa imorgon men frågar här innan jag gör det.