• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Söker ett 434 glas. Gärna av detta märket då höjden är perfekt till fickuret jag ska ha det till. Har många glas om byte föredras, annars köper jag gärna.

Stort tack på förhand 😄
IMG_0230.jpeg
 

13ZN

Breitling
Söker ett 434 glas. Gärna av detta märket då höjden är perfekt till fickuret jag ska ha det till. Har många glas om byte föredras, annars köper jag gärna.

Stort tack på förhand 😄
IMG_0230.jpeg
Jag hade också bara 436 av Simsonmärket. Men borde gå att fila ner till 434 utan så stora vedermödor, om du inte fått napp.
 

13ZN

Breitling
Tack för att du kollade! Det får kanske bli så om jag inte hittar ett, bra tips!
Fila i så fall försiktigt, kanske säkrast lite då och då. Om man är alltför ihärdig finns risk att det spricker, men om det skulle hända så är det bara att du hör av dig, för jag såg att jag har flera Simsonförpackningar märkta med just 436, så i så fall är det bara att börja om med filandet på nytt :) .
 
Topp