• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Köpte nyligen en Ernest Borel Flash. (Vänstra av dom två nedan). En av dom första klockorna med inbygd lampa. Mekaniskt verk :)
Men batteriet var ju rätt slutkört kan man säga, någon som har tips på hur man kan byta ut detta? Hitta ett nytt som kan funka? Oklart om lampan funkar men där kan man ju vara lite kreativ till vad man skaffar gissar jag.(sista bilden)

IMG_1941.jpeg

IMG_2136.jpeg
IMG_2134.jpeg
IMG_2138.jpeg
IMG_2139.jpeg
IMG_2137.jpeg
 

seikoswede

Panerai
IMG_7085.jpeg
IMG_7084.jpeg
IMG_7083.jpeg
IMG_7082.jpeg
IMG_7081.jpeg
Hej!

Inte ett ur i vanlig mening men testar ändå.

Samlar på äldre dykutrustningar och särskilt på svenska, franska och schweiziska prylar. Men även annat.

Behöver ett “glas” till en manometer, mått enligt bild. Har en yttre kant som är ca 3,75mm hög/djup men där är det nog lite flexibelt då manometern har en “krans” som är skruvad utifrån, se första bilden. Kanske finns det något hos er som passar?
Något till ett fickur kanske?

Vänligen

Jim
 

henno3

Omega
Godkväll.

Finns det någon som har en Rolexkrona, passandes till en Tudor Oysterdate 7919? Klockan saknar lite av själen utan tidsenlig Rolexkrona.
 

Bilagor

  • IMG_0616.jpeg
    IMG_0616.jpeg
    872.1 KB · Visningar: 2
  • IMG_0615.jpeg
    IMG_0615.jpeg
    1 MB · Visningar: 4

macallan

Cartier
Hej
Någon som har en guldfärgad Certina krona som passar en Argonaut 280. Ska vara ca 4mm, passa på hals 1,9mm och ha 0,9mm gängor.
 
Senast ändrad:

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Hej! Jag är ute efter ett originalglas till min Omega Railmaster. Det skulle kunna vara aktuellt med ett AM-glas ifall det har samma "reflector ring" som originalet. Tror det är storlek/modell på bild 2 jag behöver. Tar gärna emot tips / hjälpa på vad som kan passa eller vart det skulle kunna finnas att köpa. Stort tack på förhand
1717166460552-jpeg.2533885
67021b94-b5f6-43d0-aa0d-3bd3e7ea9293.jpg
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Söker ett kalenderhjul till Certina 25-661. Dom där rackarna som är lite ömtåliga och måste monteras rätt. Något en tidigare urmakare troligen missat..
Sen söker jag även uppdragsaxeln den inre delen.
IMG_2375.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Söker ett kalenderhjul till Certina 25-661. Dom där rackarna som är lite ömtåliga och måste monteras rätt. Något en tidigare urmakare troligen missat..
Sen söker jag även uppdragsaxeln den inre delen.
IMG_2375.jpeg
Det är inte så enkelt att det bara handlar om hjulets montering. Visst, monterar du det fel går det sönder omgående, men det är fler delar som spelar in. t.ex. datumarmen, smörjningen av den och satellithjulet, materialutmattning osv.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_9222.jpeg


Någon som sitter på en extra verkhållare till ett Omega 265 som sitter i en 2639-boett?
Antar väl att de iofs inte skiljer sig något från andra samtida verk.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Hej! Jag söker Krona & bom till Certina 25-651 automatverk. Gärna med guldpläterad originalkrona men en omärkt guldpläterad går bra med.

Kan även tänka mig köpa ett helt verk från exempelvis en smält guldklocka. Så länge krona & bom finns också.
Tack på förhand!
Sista pusselbiten för denna :
IMG_4794.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Hej! Jag söker Krona & bom till Certina 25-651 automatverk. Gärna med guldpläterad originalkrona men en omärkt guldpläterad går bra med.

Kan även tänka mig köpa ett helt verk från exempelvis en smält guldklocka. Så länge krona & bom finns också.
Tack på förhand!
Sista pusselbiten för denna :
IMG_4794.jpeg
Om du hör av dig med mått på kronan du söker kan jag ta fram det och bom till dig.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Söker en del till Lemania 1345 verket. Gäller denna del 8062. Någon som har denna eller helt urverk att sälja? Betalar bra, gäller en väns arvegods från sin far.
IMG_7888.jpeg
 
Topp