• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Enicar 165 D.
1000013859.jpg
1000013858.jpg
Någon som har Setting lever spring och en skruv till bryggan för automatic bryggan? Se bilder.

Hej alla glada!

Köpte en trevlig klocka med förhoppningar om att kunna rädda boetten, vilket är möjligt men ganska så dyrt så jag ställer frågan här om någon sitter på en hyfsad guld-pläterad boett? Ganska svårt att finna när jag sökt runt på bland annat eBay så det är en vild chansning.

Allt gott!
IMG_6692.png

God kväll!
Jag har en fin gammal Omega Seamaster deville liggande. Den saknar krona och tillhörande bom. Är det någon som sitter på detta? :)

Cal 613

Allt gott!

Hej på er!
Någon som sitter på endlinks till gamla omegalänkar?

Skulle behöva ha endlinks till en gammal 1503 BoR-länk, alternativt kan en hel 1503 eller liknande vara av intresse :)

Är det någon som sitter på en Constellation c-shape med tillhörande länk: 1040/518 (som har några länkbitar över och kan tänka sälja)?

Alternativt vet var man kan hitta några länkbitar / ny länk till rimligt pris?

Bild från nätet som referens
1730407526458.png

Söker en 10-sidig Omega constellation krona till en 14393 (den tunna varianten).
Även tacksam om någon känner till referensnummer på kronan

Bilagor

• IMG_8198.jpeg
    IMG_8198.jpeg
    35 KB · Visningar: 2
  • IMG_8196.jpeg
    IMG_8196.jpeg
    15 KB · Visningar: 2
Söker en 10-sidig Omega constellation krona till en 14393 (den tunna varianten).
Även tacksam om någon känner till referensnummer på kronan
kan denna stämma?

kan denna stämma?
Det är den tjockare varianten tyvärr. Kom över denna bild och jag behöver en 4204. Tackar ödmjukast för du tog tid tid iaf IMG_8199.jpeg

God kväll,
Undrar om nån sitter på ett akrylglas som skulle passa denna? Ska alltså pressas fast med bezeln.

(På bilden ser det ut som jag tagit mått på bezeln men har tagit yttermåttet där glaset ska på boetten)

Tack på förhand!
IMG_1160.jpeg

God kväll,
Undrar om nån sitter på ett akrylglas som skulle passa denna? Ska alltså pressas fast med bezeln.

(På bilden ser det ut som jag tagit mått på bezeln men har tagit yttermåttet där glaset ska på boetten)

Tack på förhand!
IMG_1160.jpeg
Skulle kolla tradera och en säljare som heter OraPassion, han har grymt mycket glas, han har mer än det som han har ute på annons 😊

Hej!

Söker en spole till ett Seiko Cal. 78A. Delnummer: 4002.781.

Komplett fungerande urverket kan också vara aktuellt!

Tack!
Wham

Tillbaka
Topp