• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Har köpesannons ute och trålar internationellt, men någon här kanske håller på en 20mm Rolex oysterlänk? Gärna en 7206, men mer trolig är kanske 7836. Ska sitta på en 50-tals DJ, så passar ändlänkarna där är det ett plus.

Ingen som har en möjlighet att hjälpa mig rädda min 5513? Skulle vara evigt tacksam om någon har ett nytt eller begagnat T19 superdome.

326EA22F-4D1A-459C-B525-84256B4B964B.jpeg

Gissar att bara the real deal gäller? Annars påstås ju MY:s vara bästa ”replican”.
http://www.classicwatchrepair.com/english/shop/rolex-5513-submariner-replacement-domed-crystal
Tack! Jag letar dock ett original. Jag har aldrig varit nöjd med formen på de AM som jag testat.

Ingen som bytt och har ett använt i någon gammal påse från en urmakare? :)

Är det här vad du söker? Dock sprucket i nederkant, vet ej om det är genomgående dock.
IMG_1636.JPG
Nästan! Det där ser ut som ett dome. Det på mitten av bilden jag postat. Superdome är lite brantare från kanten och i princip platt på mitten.

Tack ändå! Fler som har gamla glas från service? Evig tacksamhet och en fin peng utlovas. :)

Sökes bezel (glasring) till Omega Geneve.
Även tips om ev. återförsäljare tas gärna emot!
Tack!

/I

Bilagor

• IMG_20180204_161411.jpg
    IMG_20180204_161411.jpg
    121.5 KB · Visningar: 9
Sökes bezel (glasring) till Omega Geneve.
Även tips om ev. återförsäljare tas gärna emot!
Tack!

/I
Hej
Jag har en liknande Omega Geneve som tillhört min pappas morfar, han hade badat med den någon gång för många år sedan och den var därför helt förstörd, rost m.m, men jag fick den renoverad av Farfars Klocka (http://www.farfarsklocka.se/) som hade delar till den. Kolla med honom. :)

Senast ändrad:
Långskott, söker en bezel/vridring till en Angelus Datalarm.
Om någon har något liknande Hör gärna av er.

images (5).jpeg

Detta borde kunna gå:
Söker en korrekt krona til min nya Tissot :)
103B4D40-8A93-499D-A7AA-A3F35424E485.jpeg

Två korrekta svärdvisare hade inte heller varit fel :)

Tillbaka
Topp