• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Någon som har en setting lever spring till ett AS 1475, alarm-verk? Eller ett reservdelsverk kanske?

Edit; del 445
77A2A942-C4A9-45F7-A45C-F9C8041050D2.jpeg

OBS! Ändrad!

Markulerar eftersökning, delen är hittad! Är både bra och dåligt att vara envis och fixera sig vid lösningar! För det är ju även stor tillgång i denna hobby!
A281A157-A921-405A-A968-FD1809438704.jpeg

Servar en Certina DS, och har haft lite rost som jag syrat bort! Skulle sen bara polera den som håller låset till kronan, och sköt iväg den i källaren;) Har köpt verk på EBay men tänkte om någon har skrot Certina 25-36 eller 25-35 så kan jag bygga ihop det gamla med. Övning ger......
Är part 479 som söks, och skriv pris!
Se bild:
A112CEEF-C200-4190-9F7E-DF4AD41C2D02.png

Ha det gott!

Senast ändrad:
Söker med ljus och lykta efter ett glas till en sån här Alpina President. Ovanlig klocka i sig med ännu mer ovanligt glas. Sexkantigt plexi som fästes från insidan.

20180304_165926.jpg

Söker med ljus och lykta efter ett glas till en sån här Alpina President. Ovanlig klocka i sig med ännu mer ovanligt glas. Sexkantigt plexi som fästes från insidan.

20180304_165926.jpg
Är det mineral eller acryl glas? Vad sitter i det runda spåret? Är det nån glasring typ? Kul modell men kan nog bli nästan omöjligt att hitta+ Finns några som customtillverkar glas. Men kostar säkert en slant.

Är det mineral eller acryl glas? Vad sitter i det runda spåret? Är det nån glasring typ? Kul modell men kan nog bli nästan omöjligt att hitta+ Finns några som customtillverkar glas. Men kostar säkert en slant.
Det är akryl. Det satt ingenting där när jag köpte klockan, men möjligt att det var någon typ av glasring. Ovanlig modell så svårt att hitta referensex.
Det går däremot att sätta ett vanligt plexi i spåret, så jag ska ev göra en nödlösning till jag hittar ett riktigt glas. Sätter ett vanligt plexi och tillverkar en distans som man har på insidan av boetten. Glaset har ju en kant på insidan av glaset som gör att verket hålls på plats.

Tillbaka
Topp