• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Cougan

Rolex
2-Faktor
Behöver sådan här visare till en 2937. Kan man få tag i det eller är det donator som gäller?
482510.jpeg
Screenshot_20191119_195850.jpg
Köptes för denna ref. Ej testat själv. Ursäktar kvalitén på bild. Tyvärr har vi inget riktigt dagsljus förrens i mars här uppe
71df09f5-3f3c-49c8-8f35-dea48bffdc42-jpeg.1287313
 
Jag behöver ett glas till en Omega med referensnr.14770-2 SC cal.562 och hade tänkt söka på nätet.
Men jag har inte glasets ref.nr. någon som kan hjälpa mig det, eller rent av har ett glas?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Söker en krona i gulddouble till en Certina DS, ref 346 825 (cal 25-651).

Yttermått: 5,5mm
Hals: 2,5mm
90 gängor

Hör gärna av er om ni har något så betalar jag! Tack på förhand.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Ej aktuellt längre!
Håller på med en gammal Tissot Cal.27-1T,
dessa har 1mm axel och hitta en krona med 0,9mm.
Så är i behov av Steam extender från
1mm inner till 0,9mm axel, om någon har sådan?
Eller ev. Passande krona 1mm.
Projekt bild:
IMG_20191125_183533.jpg
 
Senast ändrad:

Ariste

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har konto på boley.de och har en beställning på gång? Jag skulle behöva ett gäng Omega-glas (PZ5005) och kanske några kronor också, skulle verkligen uppskatta hjälpen.
 

PetriS

Panerai
Gokväll! Jag har letat länge efter ett mineralglas till denna 60-tals Citizen utan framgång.
För nåt år sen talade jag med Ånge urdelar ang ett glas till en annan klocka och fick ett tips om ett företag nere i Skåne ( vill jag minnas) som tillverkar glas till klockor. Nån som känner till det? Själv har jag naturligvis glömt deras namn.
92AD4684-DC28-466A-BF7C-1EE8930F97F8.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Gokväll! Jag har letat länge efter ett mineralglas till denna 60-tals Citizen utan framgång.
För nåt år sen talade jag med Ånge urdelar ang ett glas till en annan klocka och fick ett tips om ett företag nere i Skåne ( vill jag minnas) som tillverkar glas till klockor. Nån som känner till det? Själv har jag naturligvis glömt deras namn.
92AD4684-DC28-466A-BF7C-1EE8930F97F8.jpeg
Har du lyckats klura ut vad glaset har för artikelnummer? Om inte, vad är det för ref på klockan? Vågar inte lova att jag kan slå upp vad glaset heter med hjälp av det men jag skulle kunna göra ett försök.
 

PetriS

Panerai
Har du lyckats klura ut vad glaset har för artikelnummer? Om inte, vad är det för ref på klockan? Vågar inte lova att jag kan slå upp vad glaset heter med hjälp av det men jag skulle kunna göra ett försök.
Nej jag har inte lyckats hitta nån info alls. Klockan har en lite annorlunda refnr än brukligt för Citizen ur annars - brukar börja med en siffra men på den här med en bokstav B-2814 som bör vara refnr och serienr 7090079.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Nej jag har inte lyckats hitta nån info alls. Klockan har en lite annorlunda refnr än brukligt för Citizen ur annars - brukar börja med en siffra men på den här med en bokstav B-2814 som bör vara refnr och serienr 7090079.
B-2814 är ett äldre format av ref-nummer.
Glaset heter 54-6011
O-ring front 392-0027
O-ring bak 393-0021
Krona 506-122
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Wow! Tack så mycket för infon! Underbart! :)
Nu blir det spännande att leta vidare
Det var så lite! Lycka till med letandet! Kollade lite snabbt och glaset hade nyligen funnits på ebay men var sålt. Hoppas det dyker upp igen. Helt omöjligt kan det ju inte vara att skaka fram föreställer jag mig.
 

PetriS

Panerai
Det var så lite! Lycka till med letandet! Kollade lite snabbt och glaset hade nyligen funnits på ebay men var sålt. Hoppas det dyker upp igen. Helt omöjligt kan det ju inte vara att skaka fram föreställer jag mig.
Tack ! Jaa, jag såg oxå..samma kanske och skulle just klicka på Buy..när jag såg att det var out of stock!:confused: Men det var nära :)
 

macallan

Cartier
Hoppas på bättre lycka i denna tråden..
Är det någon som vet vilken ring som håller detta certinaverk på plats? 28-161 i en 7301 022 boett. Måste ju få ihop BCF-klockan från @Teletomte. Vad den kan tänkas heta eller om någon rent av har en över.
20191126_224512.jpg
 
Topp