• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Myggan

Omega
Har jag säkert om du inte hittat med dammsugaren?
Nej. Jag försökte med nylonstrumpan. Fick upp en hel del intressant som hade hamnat mallen plankorna på golvet. Men inte den fjädern. Konstigt, för jag hörde hur den liksom studsade i närheten. Hursom, har ingen fjäder. Synd på en gammal Tissot i fint skick. Det kanske är en vanlig fjäder. Den ser inte så märkvärdig ut. Bifogar en bild som jag hittade på nätet.
 

Bilagor

  • Tissot Seastar 2031 .jpg
    Tissot Seastar 2031 .jpg
    136.5 KB · Visningar: 2

rogart-63

Patek
Nej. Jag försökte med nylonstrumpan. Fick upp en hel del intressant som hade hamnat mallen plankorna på golvet. Men inte den fjädern. Konstigt, för jag hörde hur den liksom studsade i närheten. Hursom, har ingen fjäder. Synd på en gammal Tissot i fint skick. Det kanske är en vanlig fjäder. Den ser inte så märkvärdig ut. Bifogar en bild som jag hittade på nätet.
Jag har nog en ny fjäder. Kollar om en stund. Nånstans . Hitta bara 2030 verk nu . Men vet att det finns ett eller 2 2031 verk här. Tror mig veta var oxå men det var för mörkt för att kolla det ikväll .
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Nej. Jag försökte med nylonstrumpan. Fick upp en hel del intressant som hade hamnat mallen plankorna på golvet. Men inte den fjädern. Konstigt, för jag hörde hur den liksom studsade i närheten. Hursom, har ingen fjäder. Synd på en gammal Tissot i fint skick. Det kanske är en vanlig fjäder. Den ser inte så märkvärdig ut. Bifogar en bild som jag hittade på nätet.
Jag har letat efter fjädern . Jag hitta verket men den saknades oxå. En svag aning om att jag plockat av den . Och lagt den i en ziplock påse . Söker du fortfarande ska jag kolla igen.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor

Myggan

Omega
Jag har letat efter fjädern . Jag hitta verket men den saknades oxå. En svag aning om att jag plockat av den . Och lagt den i en ziplock påse . Söker du fortfarande ska jag kolla igen.
Jag lever fortfarande i tron om att jag någon gång kommer att hitta den.
Hojta om du hittar den men ingen stress, jag har tid på mig...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
jo det verkar nog stämma. Behöver man både crystal + gasket,crystal?
Har inte byt glas på nån sån här. Men på Tissot sideral sitter det en tunn glaspackning typ samma som på mineral glas . Tror denna är nåt liknande . Den är väldig lätt att stuka till då den är så tunn. Men om man är försiktig kan det gå att återanvända den gamla.
Det kan säkert vara som på sideralen, att man bara behöver ta bort glasringen så sitter glaset ganska löst. Isf behövs ingen glaslyft...
Kan dock vara värt att plocka ut verket innan man börjar så man inte riskerar att göra några märken i tavlan eller skadar visarna.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har inte byt glas på nån sån här. Men på Tissot sideral sitter det en tunn glaspackning typ samma som på mineral glas . Tror denna är nåt liknande . Den är väldig lätt att stuka till då den är så tunn. Men om man är försiktig kan det gå att återanvända den gamla.
Det kan säkert vara som på sideralen, att man bara behöver ta bort glasringen så sitter glaset ganska löst. Isf behövs ingen glaslyft...
Kan dock vara värt att plocka ut verket innan man börjar så man inte riskerar att göra några märken i tavlan eller skadar visarna.

Toppen, tack för input!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
jo det verkar nog stämma. Behöver man både crystal + gasket,crystal?

Har inte byt glas på nån sån här. Men på Tissot sideral sitter det en tunn glaspackning typ samma som på mineral glas . Tror denna är nåt liknande . Den är väldig lätt att stuka till då den är så tunn. Men om man är försiktig kan det gå att återanvända den gamla.
Jag har inte heller bytt glas på en sån här men eftersom den ser ut som en PR516 och verkar ha samma glas som en del PR516 så gissar jag att det ser ut som på skissen. Jag hade passat på att beställa en ny packning också så den fanns till hans om den gamla visar sig vara risig.
Skärmavbild 2019-11-12 kl. 20.11.02.png
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Testat förgäves i köpes. Nån av er hugade här inne som sitter på ett plexi till en Suverän? beggat helst. När jag ändå är i farten, söker även ett plexi till en 2990-1.
 
Topp