• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Fadershan

Patek
För mig och för funktionen! :)
Asså hade ju inte tänkt bygga själv. Hade hoppats på att kunna lämna in delar till uris som sen plockar ihop den. Kanske var det du menade iofs? :) Nä, inga visare. Vet inte hur svårt det är att hitta en orange sekundvisare?
Ok då fattar jag! :) Ja allt ska ju passa med varandra! Visare får du kolla storlek på för verket du har sen på typ bidfun och sen jaga visare i rätt storlek.
 

ittam

Audemars

rogart-63

Patek
Mest skrotverk som måste servas och plockas ihop till ett fungerande verk ser jag nu.
IMG_20191013_220852.jpg
IMG_20191013_220904.jpg
 

deddas

Rolex
Lär fungera bara du kan leva med att visarna inte är samma som original, kronan är fel både i färg och form, bommen kan ha fel längd och verkring (som @Fadershan påpekade) kanske inte heller stämmer helt...
Jag tänker egentligen att hittar man ett urverk, visare och krona, så man får igång den så den kan användas, kan man vid ett senare tillfälle komplettera efterhand?
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Skulle ta på denna imorse, men när jag ställt den då gick den ej igång!
Så blev lite koll av det och den som stoppar verket var av, så nu tickar den men går ej att stanna!
Någon som har ryss skrot?
Är SU 2356 verk!
Denna del jag söker efter!
C1E11BC9-73A7-4DFF-87A6-E32C7CDF9DDC.jpeg
6B17F096-0FE8-4572-9E26-6D0C1A68F6DA.jpeg

C9B1CEC4-CC77-4D0D-B24F-43E2485D9AE8.jpeg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Kanske. Ligger nåt raketa skrot här. Om du inte redan hittat nåt?
Det får du gärna kolla när du har tid, inte bråttom!
Har hittat skrot på EBay, men inte så jag kan se så delen är ok!
Samt att det blir minst 200-300kr med frakt, och måste ju inte få ihop den!
Sen testa jag och löda ihop det, men inte satt tillbaka i verket! Fick det lite snett och blev tenn mer än där det behövdes:)
 

rogart-63

Patek
Det får du gärna kolla när du har tid, inte bråttom!
Har hittat skrot på EBay, men inte så jag kan se så delen är ok!
Samt att det blir minst 200-300kr med frakt, och måste ju inte få ihop den!
Sen testa jag och löda ihop det, men inte satt tillbaka i verket! Fick det lite snett och blev tenn mer än där det behövdes:)
Hitta inget. Hade ett Raketa skrotverk utan kretskort men den delen saknades. Lite konstigt att det verkar vara ett poljot eller slava verk. Hittar inget under raketa. Men söker man på Poljot 2356 finns det lite grand. Även Luch 2356
 
Senast ändrad:

Myggan

Omega
Hej! Söker efter fjädern som skjuter tillbaks kronan på ett Tissot 2031-verk? Råkade tappa den i min dotters sovrum. Rummet lär dammsugas innan jag hittar den ☹️
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Letar efter en orginallänk till min Air-King 5500 och sett att det finns allt mellan 3-12k... Den är från -66 skall tilläggas :) tillägg vad kan man titta efter (identifiera en fejk länk)
 
Topp