• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Hej!

Hoppas någon här kan hjälpa mig! Söker en spiral till Rolex Cal 1210, verkar dock vara svårt att hitta löst? Så jag får sikta in mig på en hel balans (art 7534), om någon har eller kan tipsa om vart jag kan hitta det så vore jag mycket tacksam.

Topp!

Hej,
Denna fråga kanske hamnar på fel tråd, har en Bulova Oceangrapher 666 feet automat, i vilket läge ska man kunna ställa minut o timvisaren ? Kan enbart nu ställa datumet, finna det ett läge till att dra ut till !

Bilagor

• 20200515_174614.jpg
    20200515_174614.jpg
    390.8 KB · Visningar: 2
Ja precis, eller så kanske det bara är en repa som går att putsa bort men tänkte kolla om jag hittar nytt glas först. Har inte hittat vad originalglaset heter än.. enda jag vet är att ref. på klockan är 5806 115.
Borde du inte göra i andra ordningen? dvs kolla ifall det faktiskt bara är en repa och inte en spricka? :)

Hej,
Denna fråga kanske hamnar på fel tråd, har en Bulova Oceangrapher 666 feet automat, i vilket läge ska man kunna ställa minut o timvisaren ? Kan enbart nu ställa datumet, finna det ett läge till att dra ut till !
Det vanligaste är att man ställer tiden i yttersta läget, så troligen är det som du misstänker.

Hallo vänner.
Är på jakt efter ett plexi till en Universal Geneve Polerouter Date
Ref 204612/2
Just nu ingen aning om vilket nummer plexit har. men 30,6-30,7 i diameter.
Men söker ett med trapezoidal bubbla på.
Bild för uppmärksamhet.
UG Polerouter ks.jpg

Söker ett Cyma kal. 038 med hel balans alternativt bara en komplett balans, ny eller begagnad i bra skick. I sista hand bara en axel, original eller ej.

Ja verkligen en guldgruva för oss klockister!
Men allt oftare är den sista av delen som jag fått köpa, det är lite oroväckande. :(

Hej! Nu söker jag en tavla till Atlantic 60-tal, 28mm och centrumsekund, ej datum. Visarna till är i vitmetall så index bör vara det också.
Nån som sitter på en i ok patinerad skick?

Provar även denna tråd:

Någon som har en Seiko 6206 weekdater? Ej viktigt om det är 6206-8130 eller 6206-8040 osv. Behöver en urtavla för att ersätta min. Alt. Om någon vet vem/var man kan rätta till tavelpelarna på en urtavla. Frågat två butiker lokalt här men de vågade ej prova

Söker efter en originalkrona till en Eterna KonTikin130, någon som har eller som vet var det kan finnas?

Bilagor

• Screenshot_20200529_202130_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20200529_202130_com.qxl.Client.jpg
    146.7 KB · Visningar: 2
Någon som har eller vet vart jag kan få tag på en krona som passar denna?
Kronhalsen är 4mm diameter och bomens gänga 0.9mm.
40F0BBE1-029E-43F3-9DE4-FEE35704BE6D.jpeg
Hur ser boetten ut på baksidan? Funderar på om jag kan bidra med en referensbild på en korrekt krona kanske, även om jag inte har något som passar.

Tillbaka
Topp