Jag har nog ett svart jag kan skiljas med! Ska bara dubbelkolla vart det ligger ikväll.Är på jakt efter ett orginal Certina DS läderband till min nyinförskaffade DS-2a. Helst brunt men även svart kan funka. Nån som har nåt liggande i gömmorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har nog ett svart jag kan skiljas med! Ska bara dubbelkolla vart det ligger ikväll.Är på jakt efter ett orginal Certina DS läderband till min nyinförskaffade DS-2a. Helst brunt men även svart kan funka. Nån som har nåt liggande i gömmorna?
Är det en spricka i överkant eller? Har du letat fram vad ditt originalglas heter?
Borde du inte göra i andra ordningen? dvs kolla ifall det faktiskt bara är en repa och inte en spricka?Ja precis, eller så kanske det bara är en repa som går att putsa bort men tänkte kolla om jag hittar nytt glas först. Har inte hittat vad originalglaset heter än.. enda jag vet är att ref. på klockan är 5806 115.
Det vanligaste är att man ställer tiden i yttersta läget, så troligen är det som du misstänker.Hej,
Denna fråga kanske hamnar på fel tråd, har en Bulova Oceangrapher 666 feet automat, i vilket läge ska man kunna ställa minut o timvisaren ? Kan enbart nu ställa datumet, finna det ett läge till att dra ut till !
Ska efterlysa det. Frågar åt en bekant i utlandet som varit väldigt hjälpsam mot mig. Vore kul att kunna återgälda. Återkommer i ärendet förhoppningsvis.Har du mere info om Cyma 038 @Highvalley Kanskje et bilde
Det löste sig, Verkmästarna hade en kvar.Hej! Jag söker en gånghake till Tissot cal 20.
Mvh PetriS
Verkmästarna är guld värda i dessa dagar . Finns inte lika mycket ute på marknaden och dom har lite udda grejor i lager .Det löste sig, Verkmästarna hade en kvar.
Lite sent svar men här hade jag ett. Det till höger e det ds-2.Jag har nog ett svart jag kan skiljas med! Ska bara dubbelkolla vart det ligger ikväll.
Bättre sent än aldrigLite sent svar men här hade jag ett. Det till höger e det ds-2.
Finns en del såna på Ebay . Sök på compressor crown .Är det någon som har en rutig krona till V726 liggande?
Finns en del såna på Ebay . Sök på compressor crown .
Är det någon som har en rutig krona till V726 liggande?
Men många av kronorna på ebay är nytillverkade, så se upp. Du kan även söka på "crosshatch crown".Finns en del såna på Ebay . Sök på compressor crown .
Men många av kronorna på ebay är nytillverkade, så se upp. Du kan även söka på "crosshatch crown".
Fick några bilder av honom. Gissar att verket är ovanligt?Har du mere info om Cyma 038 @Highvalley Kanskje et bilde
Hur ser boetten ut på baksidan? Funderar på om jag kan bidra med en referensbild på en korrekt krona kanske, även om jag inte har något som passar.Någon som har eller vet vart jag kan få tag på en krona som passar denna?
Kronhalsen är 4mm diameter och bomens gänga 0.9mm.