• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Tack då blir det nog lite lättare att hitta, ja precis opläterade verkar vara mer sällsynta.
Det funkar ju som det gör nu men tycker inte det känns rätt att ha en pläterad del i verket..
Jag antar att pläteringen kom senare än 30T2 verket och därför svårt/omöjligt att hitta som ny reservdel.
Säkert bytt kpl balans nån gång..... O då blev det en nyare del.
Det är väl inte hela värden kan jag tycka, det är ju bara du som känner till det ( och alla vi på KS förstås :D )
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag antar att pläteringen kom senare än 30T2 verket och därför svårt/omöjligt att hitta som ny reservdel.
Säkert bytt kpl balans nån gång..... O då blev det en nyare del.
Det är väl inte hela värden kan jag tycka, det är ju bara du som känner till det ( och alla vi på KS förstås :D )
Har sett 30t2 verk som är både pläterade och inte, men som du säger tillverkades antagligen reservdelarna pläterade efter att de börjat med det!
 

McGyver

Rolex
Någon som har en balans-brygga (sorry kan inte namnen på delarna) till ett Omega 30T2? Alternativt vet vart jag kan hitta ref nummer på delen så jag lättare kan söka.

Och är det vanligt att man bytt ut det som denna är mot en från ett vad jag antar likadant men pläterat verk?
805D2DA7-B6D6-4C60-93DA-7E47ED2F9888.jpeg

....eller så testar du att plätera om delen!
D166BC4E-176B-484B-8C5A-9EECF8504EFE.png
 

gece

Omega
Hej.
Söker krona (guldfärgad) med yttre bomdelen till en Seamaster de ville ref. 166.053. Någon som har?
 

macallan

Cartier
Misstänker att ingen sitter på en sån här stötskyddskåpa till en Certina DS junior, där gummit fortfarande är gummi och inte en extremt klibbig sörja.
20200803_163941.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Någon som har ett par visare till Longines 12.68z?
Guld och utan lysmassa är kravet, typ spelar mindre roll.
Något liknande dessa jag tänker på:
D1587A84-DAB0-43D9-88CC-BC7B4CB84F52.jpeg
042166FB-97A4-44B4-B921-F3B4D4319571.jpeg
EDB3E8B8-2896-4B66-A352-A3B6CD1AE6C0.png
 

gece

Omega
Någon som kan avvara en sekundvisare till en sån här?
Certina Cal. 25-66
_20200811_105833.JPG

Ja, ett glas behöver jag ju också förstås.
 
Senast ändrad:
Topp