Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan vi säkert fixa fram. Skicka mig ett PM.Nu har det kört ihop sig. Lovade fixa en ”Falken” med AS 1187 verk till en släkting.
Tyvärr är det mycket trasigt, Gånghjul, fjäder och ” set bridge” skulle jag behöva.
Hoppas någon kan hjälpa mig med det!
Glad påsk
Det går inte riktigt att göra så, tyvärr. Alla dimensioner måste stämma, och det finns nästan oändligt många olika kombinationer. Att bara testa är dömt att misslyckas. Vad är det till för urverk?Någon som har en bom/krona över? Denna är av.
Kronans diameter är cirka 5mm och totallängd med krona cirka 14mm.
Record 106 verk, kronan går nog att rädda om jag hittar en bom!Det går inte riktigt att göra så, tyvärr. Alla dimensioner måste stämma, och det finns nästan oändligt många olika kombinationer. Att bara testa är dömt att misslyckas. Vad är det till för urverk?
Kollat idag men hitta inget so far. Ska ta och rota igenom imorgon . Jag har en svag aning om att jag sett en ask med record delar,Record 106 verk, kronan går nog att rädda om jag hittar en bom!
Behöver en omega 2937 donator till denna.
Boett och krona eller hel klocka men då med trött tavla då den inte kostar multum
Toppen! Hålen för bandstiften är helt sönderTror jeg har en løs boett, men hva er galt med den du har?
Toppen....
Hmm ser ju väldigt mycket ut som en 2937 boett som saknar glasring. Kan någon bekräfta? @Zacke kanske? Antar man kan flytta glasring från min isf.Jeg fant den, tyvärr ser den ut til enten å mangle bezel. Eller at det er en annen boett
med 2937-2 baklokk.
Är det samma som till 320?Dubbelpost.
Söker gånghjul, eller skrotverk med ok gånghjul till Certina 324.
Tyvärr inte. Hoppades att det skulle vara så men plockade ner ett verk helt i onödan..Är det samma som till 320?
Borde det inte gå att lasersvetsa och borra nytt?Toppen! Hålen för bandstiften är helt sönder
Om ingen annan har så blir den här din om du vill!felet är att den behöver service för balansen rör sig segt.Dubbelpost.
Söker gånghjul, eller skrotverk med ok gånghjul till Certina 324.
Ingen aning... Låter som ett rätt stort projekt? Tänkte jag kunde köpa en 2937 med kass tavla men rätt krona annarsBorde det inte gå att lasersvetsa och borra nytt?
Kanske är billigare, vet inte vad det skulle kosta att svetsa. Känns annars som ett lätt jobb för den som kan sådant?Ingen aning... Låter som ett rätt stort projekt? Tänkte jag kunde köpa en 2937 med kass tavla men rätt krona annars
Tack för tipset! Ska ha det i åtanke!Kanske är billigare, vet inte vad det skulle kosta att svetsa. Känns annars som ett lätt jobb för den som kan sådant?
Söker 3 små visare till denna, tyvärr har de väldigt speciella mått vilket gör att alla de jag hittat inte passat.
Originalvisaren ser ut såhär med cirka 1mm håldiameter och visaren får inte bygga mycket på höjden så den slår i minutvisaren.
Har testat dessa visare som har rätt diameter men som tyvärr är för höga.
Någon som har förslag på vart jag ska leta? Ska man låta någon tillverka?
Har kommit till vägs ände i jakten.
Jag vet inte vad det är för något men om du hittar något är jag dig evigt tacksam!Ser ut som du bør lete etter time viser for et 8 3/4``` urverk. Skal lete litt på
«lageret» og se hva jeg finner
Jag vet inte vad det är för något men om du hittar något är jag dig evigt tacksam!