• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Hej!

Jag söker en case clamp till min Omega Seamaster 30 tror artikelnummer är 265-1911, någon som har liggandes eller vet vart jag kan få tag i den delen? Enda som saknas för att göra klockan komplett. Tack!
Nånstans har jag en sån . Om den är exakt likadan ? Kan kolla om jag hittar den. Micke på urdelar har såna annars.Hitta den med en gång . Måtten ser du på bilden. Den är till en omega det vet jag. Men vilken modell? Skicka mig ett PM så kan jag lägga den på lådan .
DSC09548.JPG
 
Senast ändrad:

Ronnie

Rolex
Om någon, någon gång, får syn på en svart vridring med städer till den tunga Enicar Sherpa Guide jag har fått av @ignatz så säg till är du snäll!
Det har kanske aldrig hänt förut i världshistorien, men man ska aldrig säga aldrig. Kanske att en klocka som är defekt på nåt annat sätt kan dyka upp. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Om någon, någon gång, får syn på en svart vridring med städer till den tunga Enicar Sherpa Guide jag har fått av @ignatz så säg till är du snäll!
Det har kanske aldrig hänt förut i världshistorien, men man ska aldrig säga aldrig. Kanske att en klocka som är defekt på nåt annat sätt kan dyka upp. :)
Jag har faktiskt sett att de dykt upp på ebay vid ett par tillfällen, så kan vara bra att kika där också :)
 

Fadershan

Patek
Om någon, någon gång, får syn på en svart vridring med städer till den tunga Enicar Sherpa Guide jag har fått av @ignatz så säg till är du snäll!
Det har kanske aldrig hänt förut i världshistorien, men man ska aldrig säga aldrig. Kanske att en klocka som är defekt på nåt annat sätt kan dyka upp. :)
Mm svår del att få tag i. Letade land, rike och utomlands för det speciella gmt hjulet som bara finns i cal 1146 som sitter i Guides. Jag har två guides men inga vridringar till övers. Du får köpa min ena och byta bezel dina klockor emellan så har du två! ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ingen som sitter på en krona till en 36 mm Enicar-EPSA?
Har inte kommit in och sett vilket verk ännu, men jag förutsätter att det är just den rutiga kronan som har potential att vara lite besvärlig att hitta. Kronaxel borde sedan kunna gå att lösa relativt enkelt(?).
 

Fadershan

Patek
Ingen som sitter på en krona till en 36 mm Enicar-EPSA?
Har inte kommit in och sett vilket verk ännu, men jag förutsätter att det är just den rutiga kronan som har potential att vara lite besvärlig att hitta. Kronaxel borde sedan kunna gå att lösa relativt enkelt(?).
Tyvärr Anders, har samma problem själv. Vad tycker du är acceptabelt pris för en sådan för jag har ingen bra prisref?
 

Sch0nning

Cartier
Halloj!
Jag håller på och renoverar ett gammalt Landeron 48 verk som projektarbete i skolan.
Rejält nedgånget verk, så eftersöker lite delar. Mest akut är excentern till kopplingsarmen. Ska vara samma konstruktion i andra Landeron-verk.
Men generellt, sitter du på delar du skulle kunna tänka dig att bli av med. Dra iväg ett PM.
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Tjena, jag har fått tag på en mycket trevlig Lanco Barracuda men under åren har vad jag kan se ngn bytt tim- och minutvisare.
Det är den "padliga" varianten med centrummått H 1.40 och M 0.90. Nån som sitter på ett donator-lik eller vet vart jag kan hitta?
Ping @Fredrik (Swe)

Bild från Internetz
Skärmavbild 2018-04-23 kl. 09.35.02.png
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Tjena, jag har fått tag på en mycket trevlig Lanco Barracuda men under åren har vad jag kan se ngn bytt tim- och minutvisare.
Det är den "padliga" varianten med centrummått H 1.40 och M 0.90. Nån som sitter på ett donator-lik eller vet vart jag kan hitta?
Ping @Fredrik (Swe)

Bild från Internetz
Skärmavbild 2018-04-23 kl. 09.35.02.png
Tjenare,

Så vitt jag vet är de inte bytta. Isåfall har de bytts till samma typ av visare på en jäkla massa barracudas genom åren :)

Den versionen du har på tavlan har jag två med samma visare/textdesign. De är väldigt ofta relumea:ade men det är de visarna jag mest. Var hittade du den? Sverige eller utomlands?

95AB5213-35DB-43AE-AFF1-1A85387A8AF5.png
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Tjenare,

Så vitt jag vet är de inte bytta. Isåfall har de bytts till samma typ av visare på en jäkla massa barracudas genom åren :)

Den versionen du har på tavlan har jag två med samma visare/textdesign. De är väldigt ofta relumea:ade men det är de visarna jag mest. Var hittade du den? Sverige eller utomlands?

95AB5213-35DB-43AE-AFF1-1A85387A8AF5.png
Du har en grym samling! Så här ser mina visare ut...(den andra var som ref;))
IMG_4056 2.jpg
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Du har en grym samling! Så här ser mina visare ut...(den andra var som ref;))
IMG_4056 2.jpg
Ah, skyller på måndagstrött :)

Det ser ju inte så kul ut. De visarna kommer ju på en hel drös liknande klockor så jag skulle nog ge mig på jakt efter en donatorklocka från ett mindre populärt märke. Jag lyckades efter några år :))) hitta ett donator Lanco Barracuda Super Compressor... så det går :) Tjoar till om jag ser något också.
 
Hej !
Söker en tavla till en Certina T & C (fyrkantig) verket heter 25-661 är silver eller champagne med guldindex och guldvisare.
Söker även en tavla till en Omega Seamaster m subsekund ref 14389-6 och kal. 268.
Har ni något liggandes i era lådor, hör gärna av er !
Tack på förhand !
Pelle
 
Senast ändrad:
Topp