Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske . Fast troligen saknas lume isåfall .Någon som har visare en Tissot? Minutvisaren är spräckt och lumen är dålig på bägge.
Kanske . Fast troligen saknas lume isåfall .
Det spelar ingen roll, kolla och pm:a mig. TackKanske . Fast troligen saknas lume isåfall .
Lägger en bild här. Hitta denna. Hålet är 0,60. Och 13 mm c-cDet spelar ingen roll, kolla och pm:a mig. Tack
Formglas finns på cousinsuk. Du får mäta glaset o kolla vad dom har.Söker akryl eller plexi till min Drott. Begagnat som nytt. Alla tips på var/ vem man kan finna det hos uppskattas!
Verkar vara borta, i sämsta läget, kan du köpa en sacrifice klocka, har du two tone modellen med en fungerande verk så kan du göra den till en svart och silver till ca 500 Euro. Annars har jag sett en likadan med en Citizen glas på den analoga sidanKolla Ebay, kommer ihåg att det fanns där för några månader sedan
Vet inte om det är rätt. Men finns ett glas till den modell på cousinsuk. Kollar man spec för din modell . Som jag tror heter 186.0013 så ska det vara ett glas som heter TN5345. Och det finns på Cousinsuk . Kostar dock 1500:--2000:- https://www.cousinsuk.com/sku/details/omega-case-parts/tn5345003. Skulle gissa att du bör byta packning oxå. Och hitta nån som vågar pressa i det . Jag lämna en liknade omega på Björkengrens Ur här i Kalmar . Han vart mycket svettig. Men han fixa det . Sa dock att gör aldrig om det igen. Fyrkantiga glas är svårt.
Jag sökte på Omega Equinoxe.Edit: Jag hittade specen på hemsidan du länkade, tack!
Hej,
Tack för hjälpen!
Hoppet om att få tag i ett glas börjar väckas till liv.
Får man fråga vart du hittade spec på denna klocka?
Min enda oro är det det verkligen är glaset till rätt sida av klockan. Utan bilder och någon vidare beskrivning är det svårt att vara säker.
Mvh Mikael
Jag sökte på Omega Equinoxe.
Kom upp ett nummer då. Samma klocka ser det ut som. Men du har referensnummer på insidan av baklocket? Sökte sen på Boley.de och Jules borel watchparts sida för att hitta vilket glas. Men det är väl glas på bägge sidor. Vet inte hur man ska veta att det är rätt glas som cousinsuk har. Finns nåt glas som heter TN5345/2 oxå. https://www.ashlandwatches.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ITEM-1354
Har fått tag på en, tack ändå!Söker uppdragsbommen till AS1130.
Tack på förhand!
Hitta ett glas till som heter SN0818 . Enligt boley.de så är det till den referensen oxå. Men vilken sida passar den på. https://www.cousinsuk.com/sku/details/omega-case-parts/sn0818Japp, det är rätt ref.
Precis som du skriver, utmaningen är att ta reda på vilket glas som är vilket i o m att det är glas på bägge sidor och de ser helt olika ut.
Detektivarbetet fortsätter.