• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

EmilT

Cartier
2-Faktor
Haha, ändå är det ju lättsamt här jämfört med FB eller blocket.
” Hej jag ser att du har Europas billigaste klocka till salu. Jag vill börja med att ändå pruta 15% och kan du skicka originalkvittot innan du ens svarat på det här meddelandet?”
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Haha, ändå är det ju lättsamt här jämfört med FB eller blocket.
” Hej jag ser att du har Europas billigaste klocka till salu. Jag vill börja med att ändå pruta 15% och kan du skicka originalkvittot innan du ens svarat på det här meddelandet?”
Ah, yes. Det förekommer här också måste jag säga. Hade en omega 1171 länk till salu för 4k och fick frågan om jag var beredd att dra av en tusing (alltså -25%). Samtidigt sa han att han inte visste vad en kostade ny eller vad de gått för beg, men iaf skulle han pruta 1/4.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
”Prisjustering” - Ett annat ord för att ”det är under min värdighet att prisbumpa för den här klockan tappar inte i värde host host
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det där har jag aldrig tänkt på. Är "prisjusteringar" generellt mindre än "prisbumpar"?
Nä, det vet jag inte. Kanske skulle slängt in en lämplig emoji där eftersom jag mest gjorde mig lustig över företeelsen. Det vanliga är ju att man prisbumpar, men jag tycker att riktigt heta modeller sällan just prisbumpas utan istället ”prisjusteras”.
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Hej Bullen!

Varför reagerar man på en annons med skratt-smiley?

En sport-Rolex som ligger ute för ett, i mina ögon, rimligt pris har t.ex. två skratt-reaktioner. Betyder det att priset är orimligt och man ska passa sig som köpare eller är det en reaktion på marknadsläget?

Mvh
Kränkt av dum smiley
Ja, vad betyder sk(r!)att-smileyn? Jag tolkar den som tokigt prissatt…? 🤔
 
Senast ändrad:

Urtyp

Audemars
Avskyr den där emojin på annonser. Bidrar inte med något förutom skum stämning, oavsett om man nu tycker prissättningen är knasig eller ej.
Svinbra ju! Agerar ockerstämpel. Mycket bra konsumentinformation.

😂😂 = Nåt som är skoj?
😂😂😂😂😂 = Fan, är det här dyrt eller?
😂😂😂😂😂😂😂... = BLOCKAD!
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag upplever att medlemmar inte i tillräcklig utsträckning prutar och kommer med egna bud. Tycker folk det är pinsamt att PM:a ett bud flera tusen under begärt pris? Det är ju inte värre än att man får ett nej.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag upplever att medlemmar inte i tillräcklig utsträckning prutar och kommer med egna bud. Tycker folk det är pinsamt att PM:a ett bud flera tusen under begärt pris? Det är ju inte värre än att man får ett nej.
Typiskt svenskt kanske? Man vill vänta in ett evigt bumpande och vill inte verka ohövlig med prut.
850.000..
849.500...
847.900.....
5 år senare:
847.000 osv


Nej fan bättre då att säga:
"Jag vet att du begär 60.000 och jag vet att klockan har ett marknadsvärde däromkring, men jag har tyvärr bara 53.000 - förstår om du säger nej, vill ändå fråga. Med vänliga hälsningar, Prutte Prutén"
Många gånger har jag själv sålt klockor snabbt och billigare än vad jag kunde fått om jag väntat en vecka extra, antingen pga desperation eller för att jag inte har tålamod i mitt flippande.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Typiskt svenskt kanske? Man vill vänta in ett evigt bumpande och vill inte verka ohövlig med prut.
850.000..
849.500...
847.900.....
5 år senare:
847.000 osv


Nej fan bättre då att säga:
"Jag vet att du begär 60.000 och jag vet att klockan har ett marknadsvärde däromkring, men jag har tyvärr bara 53.000 - förstår om du säger nej, vill ändå fråga. Med vänliga hälsningar, Prutte Prutén"
Många gånger har jag själv sålt klockor snabbt och billigare än vad jag kunde fått om jag väntat en vecka extra, antingen pga desperation eller för att jag inte har tålamod i mitt flippande.
Om begärt pris är runt marknadsvärde så kan man väl pruta om man vill, om priset är för högt och det är en klocka man är intresserad av så tycker jag att man skall pruta.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Annars kan man göra som denna och bumpa uppåt :)

1664566803022.png
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag skulle tro att om ett objekt är svårt att få sålt så blir två såna objekt som är svårsålda var för sig ännu svårare att sälja tillsammans om inte summan för dem ihop blir -rejält- fördelaktigt för dem räknat styckvis.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle tro att om ett objekt är svårt att få sålt så blir två såna objekt som är svårsålda var för sig ännu svårare att sälja tillsammans om inte summan för dem ihop blir -rejält- fördelaktigt för dem räknat styckvis.
Ja, eller klassikern: jag vill byta alla dessa mot en Rolex. Visst finns det nog någon som nappar nån gång, men förstår då inte varför någon skulle byta något lättsålt mot något svårsålt. Eller flera svårsålda.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Håll i er nu!

När något kostar över 1000 kr och den första och sista sänkningen är på hela 50 kr!!

Nu blir det säkert spring på objektet 🙃🙃🙃
Du skämtar, men jag har sett Rolexar ligga ute för t.ex 90K en längre tid och sen bumpas den en tusing och är borta på ett dygn.
Verkar som att vissa har väldigt prislistor de går efter - "inte en krona över 89139,90 för en femsiffrig YM"
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Du skämtar, men jag har sett Rolexar ligga ute för t.ex 90K en längre tid och sen bumpas den en tusing och är borta på ett dygn.
Verkar som att vissa har väldigt prislistor de går efter - "inte en krona över 89139,90 för en femsiffrig YM"
Jag skämtar inte. går att hitta under Köp & Sälj Tillbehör :)
 
Topp