• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

FlipSwede

Rolex
Eller att sälja sin klocka med färre länkar bitar och veckan senare kommer dem upp på K&S när klockan är såld.
Forlat for OT,men finnns det nagon "standard" for hur manga lankbitar olika tillverkare har till sina nya klockor,eller skiljer det sa mycket fran modell till modell att det blir en mer eller mindre omojlighet att lista ens de vanligaste?

Skulle sakert uppskattas av fler an mig som absolut inte har koll. Pa en PM klocka bor ju en lankbit motsvare ett flertal tusenlappar.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Forlat for OT,men finnns det nagon "standard" for hur manga lankbitar olika tillverkare har till sina nya klockor,eller skiljer det sa mycket fran modell till modell att det blir en mer eller mindre omojlighet att lista ens de vanligaste?

Skulle sakert uppskattas av fler an mig som absolut inte har koll. Pa en PM klocka bor ju en lankbit motsvare ett flertal tusenlappar.
Rolex Oyster är i regel 12-13 bitar. Övriga tillverkare har ju så olika länkar så det finns ingen direkt standard.
Däremot kan man förvänta sig att en full länk räcker till 20cm handledsomkrets, klarar längden inte det är den nog inte komplett.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Haha, ändå är det ju lättsamt här jämfört med FB eller blocket.
” Hej jag ser att du har Europas billigaste klocka till salu. Jag vill börja med att ändå pruta 15% och kan du skicka originalkvittot innan du ens svarat på det här meddelandet?”
Eller den här. En helt ny YM ej uthämtad ännu av mig.

"YM Rhodium hade evntuellt kunnat vara intressant. Släpper du den för list tar jag den"
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har jag missat något, med tanke att man vill sälja ett Omega bandverktyg för mer än dubbla list 😅😅😅
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Eller att sälja sin klocka med färre länkar bitar och veckan senare kommer dem upp på K&S när klockan är såld.
C57607D3-1875-4528-AD65-8C851B882AF5.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Lågkonjuntur, ökade energipriser och gråhandlare som tömmer inventarier……. Man blir imponerad av optimismen hos K&S annonsörer speciellt inom Tudor/Rolex vars prissättning är i stil med 2020. Typ 37k för en två år gammal BB58 eller nu senast en ny ”utforskagruvor Rolex” för 23k över list. 🤦🏻
 
Senast ändrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lågkonjuntur, ökade energipriser och gråhandlare som tömmer inventarier……. Man blir imponerad av optimismen hos K&S annonsörer speciellt inom Tudor/Rolex vars prissättning är i stil med 2020. Typ 37k för en två år gammal BB58 eller nu senast en ny ”utforskagruvor Rolex” för 27k över list. 🤦🏻
Vilket år tillhör denna? 2080?
Screenshot_20221127_201313_Chrome.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Lågkonjuntur, ökade energipriser och gråhandlare som tömmer inventarier……. Man blir imponerad av optimismen hos K&S annonsörer speciellt inom Tudor/Rolex vars prissättning är i stil med 2020. Typ 37k för en två år gammal BB58 eller nu senast en ny ”utforskagruvor Rolex” för 27k över list. 🤦🏻
23K över list tror jag, men jag fattar vad du menar. Extra lustigt med tanke på att det ligger en annan 226570 ute för avsevärt mindre, dock fortfarande över listpris.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
23K över list tror jag, men jag fattar vad du menar. Extra lustigt med tanke på att det ligger en annan 226570 ute för avsevärt mindre, dock fortfarande över listpris.
Ska det naturligtvis vara. Kan förstå att om man stått på lista och nu 1-2 år senare inte känner sig lika sugen, men att tro att man kan få ut den typen av avans idag är bara dumt. Personligen hoppas jag AD ser annonsen och svartlistar kunden.
Kom precis ut en BB för 245,000 😁, edit, sen på bollen
😂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Alltid roligt med annonser som läggs ut med texten:
"Checkar alla boxar alt. Bästa klockan pengar kan köpa" uppföljt av "men släpper den för att pengar skall in i annat"... OK so far so good. Man säljer alltså klockan för att man behöver pengar att investera i annat.
Men att avsluta med "kan tänka mig bytes mot....." är inget retoriskt geni, men man börjar ju undra hur bra klockan egentligen? 🤔🤦🏻
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Alltid roligt med annonser som läggs ut med texten:
"Checkar alla boxar alt. Bästa klockan pengar kan köpa" uppföljt av "men släpper den för att pengar skall in i annat"... OK so far so good. Man säljer alltså klockan för att man behöver pengar att investera i annat.
Men att avsluta med "kan tänka mig bytes mot....." är inget retoriskt geni, men man börjar ju undra hur bra klockan egentligen? 🤔🤦🏻
Vittnar väl kanske om att försäljningen är ångestladdad och att säljaren gillar klockan men på grund av uttråkning och enfald tror att gräset är grönare på andra sidan (har aldrig hänt mig😬🤔).
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Alltid roligt med annonser som läggs ut med texten:
"Checkar alla boxar alt. Bästa klockan pengar kan köpa" uppföljt av "men släpper den för att pengar skall in i annat"... OK so far so good. Man säljer alltså klockan för att man behöver pengar att investera i annat.
Men att avsluta med "kan tänka mig bytes mot....." är inget retoriskt geni, men man börjar ju undra hur bra klockan egentligen? 🤔🤦🏻

Redan i första stycket haltar väl logiken lite😄
 
Topp