• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

"Fullset"
"fullset"

Du verkar använda ordet förvånansvärt ofta för någon som anser att det inte är korrekt svenska och inte bör användas i annonser. Så vitt jag vet förekommer ordet "hairlines" inte heller i det svenska språket. 😉
Men va fan händer. Skärpning, dessa annonser också, i diverse varianter. Aj aj. Skärpning på språket @3R1K. ärligt talat...

sprpolisbil.jpg

"Fullset"
"fullset"

Du verkar använda ordet förvånansvärt ofta för någon som anser att det inte är korrekt svenska och inte bör användas i annonser. Så vitt jag vet förekommer ordet "hairlines" inte heller i det svenska språket. 😉
Sant, absolut. Men det är inget svenskt ord. Det var ”kommer fullset” som jag störde mig på dock. Vilket är helt knasigt om man tänker på det.

Men va fan händer. Skärpning, dessa annonser också, i diverse varianter. Aj aj. Skärpning på språket @3R1K. ärligt talat...

Men om man tar ett steg tillbaka från att analysera alla mina annonser och inlägg och felstavningar. Håller du med om att ”kommer fullset” låter lite konstigt?

Vad vill du att folk ska skriva istället?

Menar du att ”kommer fullset” är det enda sättet att förklara att någon säljs som ett komplett set, alltså med låda och papper? Det är som att skriva ”kommer service” istället för ”kommer servad”. Kanske ”kommer/säljs/levereras som fullset” vore mer korrekt.

Men det jag påpekar är hur konstigt det är att skriva ”kommer fullset”. Oavsett hur många felstavningar och grammatiska misstag jag själv må göra här på KS.

Senast ändrad:
Menar du att ”kommer fullset” är det enda sättet att förklara att någon säljs som ett komplett set, alltså med låda och papper? Det är som att skriva ”kommer service” istället för ”kommer servad”. Kanske ”kommer/säljs/levereras som fullset” vore mer korrekt.

Men det jag påpekar är hur konstigt det är att skriva ”kommer fullset”. Oavsett hur många felstavningar och grammatiska misstag jag själv må göra här på KS.
Det var en fråga.
Jag stör mig inte alls på ”kommer fullset”.

Stendött på köp/sälj nu ? folk är snåla, för höga priser (tror ej, mkt ”billigt” oxå), semestertider, Andra prios ( vafalls) ?
All of above ?

Senast ändrad:
Stendött på köp/sälj nu ? folk är snåla, för höga priser (tror ej, mkt ”billigt” oxå), semestertider, Andra prios ( vafalls) ?
All of above ?
Jag tycker mina senaste försäljningar varit mycket trögare än tidigare. Min teori är att forumet svämmar över av 51 postare som är här för ett sälja sin fina dykare och att tillströmningen av folk som faktiskt är intresserade av klockor (potentiella KÖPARE) minskat sista två åren. Tråkig teori men jag tror det ligger en del i det. Om alla var som du skulle man ju sälja klockan på en grisblink! 😁 (Väl menat!♥️)

Klockor med batteritorsk 🤔 hoppar 3-4 sek eller inte alls... säljer man något, är det inte värt att försöka byta batteriet först? 30 spänn om man gör det själv eller 140 spänn (tror jag det var sist) hos en riktig urmakare. Trycktestet kan man väl hoppa om man är snål.

Klockor med batteritorsk 🤔 hoppar 3-4 sek eller inte alls... säljer man något, är det inte värt att försöka byta batteriet först? 30 spänn om man gör det själv eller 140 spänn (tror jag det var sist) hos en riktig urmakare. Trycktestet kan man väl hoppa om man är snål.
Håller med dig! Fick däremot en chock när jag bytte batteri på en gammal Tag Heuer hos Erikson Urhandel för några veckor sedan. 400 spänn för endast batteribyte, utan trycktest😬

Håller med dig! Fick däremot en chock när jag bytte batteri på en gammal Tag Heuer hos Erikson Urhandel för några veckor sedan. 400 spänn för endast batteribyte, utan trycktest😬
Shit, hundring tar min lokala har jag för mig, sist jag var inne så bytte jag på min seiko twin kvarts 9983 8000, vad kostar, urisen - nada för hon tyckte det var så kul att få se dinkan ( till historian är såklart att jag är känd kund som bränner lite stålar där ändå, kul hur som haver)..

Shit, hundring tar min lokala har jag för mig, sist jag var inne så bytte jag på min seiko twin kvarts 9983 8000, vad kostar, urisen - nada för hon tyckte det var så kul att få se dinkan ( till historian är såklart att jag är känd kund som bränner lite stålar där ändå, kul hur som haver)..
Ja Erikson är grymt trevliga och har bra service, men det blir nog inga fler batteribytem hos dem😁 En hundring lät rimligare!

Breitling rekommenderar väl skicka dit Aerospace på underhållsservice vid batteritorsk…. pris idag 2500:-
- Dubbla priset helt plötsligt, så går det när man stryper andras verkstäder. Visserligen byter de packningar och krona också, men det gjorde även de fristående verkstäderna.
Men Brandstores på fina gatan behöver väl alla stålar de kan sno åt sig 🙂

All of above ?
Tror det är som bostadsmarknaden - svalnar av under sommaren ;) Tror iaf inte prissättning är det som driver bort, snarare som du skriver att folk har fullt upp med annat under dessa få soliga veckor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp