• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Folk här i tråden vill köpa begagnade klockor med tanken av att klockan aldrig varit runt någons handled. Låt mig då förklara en grej, klockan ni köper har med största sannolikhet nuddat en och annan pung medan röv har torkats med toapapper.
Jag köper enbart begagnade klockor av kvinnor just för att med säkerhet undvika ovanstående...(Förlåt men jag kunde bara inte låta bli...)

Jag köper enbart begagnade klockor av kvinnor just för att med säkerhet undvika ovanstående...(Förlåt men jag kunde bara inte låta bli...)
Pest eller kolera... 😉
a-hard-life-for-a-babushka-dave-williams.jpg

Är det inte väldigt mycket bumpande nu, känns som att det är samma gamla klockor som ligger där varje gång man går in och tittar.
Verkligen- känns som att 9 av 10 är en bump på något som redan legat i två veckor. Letar frenetiskt efter en BB36 så uppdaterar säkert en gång i halvtimmen som en manisk idiot- och får precis vad jag förtjänar tillbaka: samma skit som jag fick igår.

Ja det är ju så, saker säljer till rätt pris. Måste man bump ett antal gånger har man satt fel pris kan jag tycka.
Att förvänta sig att sälja direkt när man lagt ut annonsen är ju inte rimligt. Som allt annat som säljs här i världen så måste rätt köpare se annonsen vid rätt tillfälle. Bara för att priset är rätt betyder det ju inte att alla vill köpa t ex min gröna Seiko Willard. Det kanske bara är ett fåtal KS-are som vill ha just en sådan.

Men visst, har man bumpat i månader utan framgång borde man ju inse att man är ute och cyklar och bara gör sig själv en otjänst genom att fortsätta bumpa.

Att förvänta sig att sälja direkt när man lagt ut annonsen är ju inte rimligt. Som allt annat som säljs här i världen så måste rätt köpare se annonsen vid rätt tillfälle. Bara för att priset är rätt betyder det ju inte att alla vill köpa t ex min gröna Seiko Willard. Det kanske bara är ett fåtal KS-are som vill ha just en sådan.

Men visst, har man bumpat i månader utan framgång borde man ju inse att man är ute och cyklar och bara gör sig själv en otjänst genom att fortsätta bumpa.
Helt klart är det så att rätt person måste se annonsen men ibland bumpas det om och om i veckor/månader och då kan det vara läge att se över priset tycker jag iaf. Din Willard kräver ju rätt köpare så det kan ta lite längre tid.

Alla gör som de vill och det finns inga rätt och fel men bumpandet om och om är något jag personligen tycker är lite "irriterande".

Helt klart är det så att rätt person måste se annonsen men ibland bumpas det om och om i veckor/månader och då kan det vara läge att se över priset tycker jag iaf. Din Willard kräver ju rätt köpare så det kan ta lite längre tid.

Alla gör som de vill och det finns inga rätt och fel men bumpandet om och om är något jag personligen tycker är lite "irriterande".
Ja ofta sitter det i priset men inte alltid. Har något legat ute några veckor har folk en tendens att bli lite rädda också.

Willard är för övrigt såld. Tog 8 dagar 😎

Tillbaka
Topp