• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

"Klockan har spår av användning" lyder annonstexten. Säljaren har glömt nämna inkluderingen av DNA nog att kartlägga hela hans släktträd.

Admin borde införa en kryssruta Klocka rengjord? [×] likt rutan för bilder skickat.

1000029785.jpg
1000029784.jpg
1000029783.jpg

Riktigt nasty 🤮 En dykarklocka också... Tandborste och tvål?
Jag hade nog övervägt att köpa ett annat ex. bara pga av det.

Snart ettårsjubileum för denna annons - kanske kan värt att kanske testa på en prisbump nedåt? :)
Förvisso en idé! Men har ingen brådska att sälja. Bumpar emellanåt och så blir den liggande ett bra tag. Fått ett antal bud runt 20k så en bump i den riktningen skulle nog ge den en ny ägare så småningom.

Perfekt att sätta dit bezelskyddet innan man tar kort, dessutom forumets ohotat dyraste Explorer 😆 @Bjarven82

Perfekt att sätta dit bezelskyddet innan man tar kort, dessutom forumets ohotat dyraste Explorer 😆 @Bjarven82

- Men han skriver ju också att han ” inte har något behov av att sälja den” … 🙄

Skick: 4,6/5. Jag skulle vilja se beräkningen som leder fram till denna mycket exakta bedömning 🙃

En fråga i all välmening @mgm3. Är det inte bättre att ta av plasten?

Plast i all ära, men när det finns en bio-odling under vet e fasen om det är speciellt varken bra eller ökar suget 🙃

IMG_5176.jpeg
IMG_5177.jpeg
IMG_5178.jpeg

Jäkligt trevlig klocka för övrigt ☺️

En fråga i all välmening @mgm3. Är det inte bättre att ta av plasten?

Plast i all ära, men när det finns en bio-odling under vet e fasen om det är speciellt varken bra eller ökar suget 🙃

IMG_5176.jpeg
IMG_5177.jpeg
IMG_5178.jpeg

Jäkligt trevlig klocka för övrigt ☺️

Lite skit rensar magen!

Min fru påtalade samma sak för övrigt. "Du vet att den ser skitig ut va?". 😂

Det betyder väl att denna tråd är till för observationer i icke-specifika annonser men många här postar i fel tråd. Har man en specifik annons ska den ju postas i tråden "Aktiva objekt"
Just precis detta påtalas med jämna mellanrum här i tråden om man följer den bakåt i tiden. Ändå är det en handfull återkommande användare som envisas med att ”hänga ut” aktiva objekt. Vad är det man brukar säga ”Ignorance and arrogance go hand in hand” 🤷‍♂️

Just precis detta påtalas med jämna mellanrum här i tråden om man följer den bakåt i tiden. Ändå är det en handfull återkommande användare som envisas med att ”hänga ut” aktiva objekt. Vad är det man brukar säga ”Ignorance and arrogance go hand in hand” 🤷‍♂️
Till deras försvar, eftersom tre(?) tidigare trådar med samma ändamål låsts så är det väl lätt hänt att man hamnar lite fel gissar jag. Om man letar fram tråden man postat i förut och finner att den är låst ligger nog den här tråden nära till hands som ersättare gissar jag. Det vore en alternativ hypotes vid sidan av illvilja och liknande.

Till deras försvar, eftersom tre(?) tidigare trådar med samma ändamål låsts så är det väl lätt hänt att man hamnar lite fel gissar jag. Om man letar fram tråden man postat i förut och finner att den är låst ligger nog den här tråden nära till hands som ersättare gissar jag. Det vore en alternativ hypotes vid sidan av illvilja och liknande.
Ja det är förvisso ett bra argument men är inte så svårt att navigera till rätt tråd om man använder sökfunktionen några sekunder heller. 🙂

Plus att en ignore lista ska ju byggas upp någonstans så varför inte ha den grundad i återfallsförbrytare av vett och etikett ✌🏼

Jo men nu har den andra tråden " Aktiva annonser" funnits något år eller mer så det borde inte vara svårt om man bryr sig.
Det är två trådar att hålla koll på här och båda trådarna finns oftast på någon av dom första sidorna.
Det tjatas om det med jämna mellanrum och vissa har också fått det specifikt förklarat för sig men tyvärr blir det fel ändå nästa gång så...🤷.
Lathet, fattar ändå inte, bryr mig inte alls, inlärningsproblem, det är nog några av anledningarna som jag skulle sätta en peng på här.....tyvärr 🤔.

Tillbaka
Topp